Българската технологична компания Софтуер Груп откри офис във Варна, който е втори за фирмата у нас наред с централата в София.
„Избрахме Варна като стратегическа локация за следващия ни офис в България. Тук общият коефициент на заетост на населението за 2015 г. е 68,4%. Има много добър бизнес климат, в който ИТ секторът заема водещи позиции с високо квалифицирани кадри”, заяви Калин Радев, създател и главен изпълнителен директор на Софтуер Груп.
По неговите думи, университетите във Варна и региона подготвят годишно около 30 хил. млади и образовани хора. „Вярваме, че за голяма част от тях възможността за развитие в глобална компания ще представлява интерес. Ще инвестираме в продължаващото им обучение и изграждането им като опитни професионалисти”, допълни Радев.
Офисът във Варна е поредна крачка в развитието на компанията, която разработва иновативни софтуерни продукти, улесняващи достъпа до финансови услуги. Софтуер Груп има клиенти в над 60 страни по целия свят и екип от 300 души, а наскоро отвори първото си представителство в САЩ. Освен централата в София и новооткритите офиси, компанията има регионални представителства в още 7 страни – Австралия, Гана, Египет, Индия, Кения, Мексико и Филипините.
Софтуер Груп вече наема специалисти във Варна с технически компетенции за разработване, внедряване и поддръжка на софтуер, като набирането на кадри продължава. „Планираме да стартираме дейността на варненския офис с 11 човека, като през следващата година очакваме техният брой да достигне 40″, сподели Божана Димитрова, директор „Човешки ресурси” в Софтуер Груп.
Тя поясни, че компанията търси високо мотивирани софтуерни разработчици и QA специалисти с желание за развитие в динамична бизнес среда. Варненският екип ще работи съвместно с централата в София по глобалните проекти, които фирмата изпълнява за банки, телекоми, микрофинансиращи организации, финтех компании и др.
Българският разработчик доставя над 40 решения за алтернативни финансови канали, сред които – софтуер за управление на агентски мрежи, с опция за офлайн работа на таблет и телефон, управление на биометрични данни, мобилно и интернет банкиране, приложения, даващи възможност на служителите на финансовите институции да достигат до клиенти в отдалечени региони, и др.