Водещите китайски производители на смартфони създадоха консорциум, за да противодействат на плановете на Apple и Samsung за доминация при устройствата с гъвкави дисплеи, съобщи Digitimes.com.
Huawei, третият по големина доставчик на смартфони в света, се съюзява с останалите две компании в Топ 5 – Vivo и Oppo, както и с BBK Communication Equipment, която не е известна на широката публика. Според Patently Apple обаче, BBK стои зад брандовете Vivo и Oppo.
Нещо повече, ВВК притежава и компанията Royole, която разработва гъвкави екрани. Именно те са причината за формиране на алианса с Huawei – партньорите ще инвестират огромни средства в разработката и производството на гъвкави екрани на база OLED матрици.
Новите панели ще се използват изключително за нуждите на членовете на консорциума, поради риска от дефицит на пазара. Очаква се бъдещите смартфони на Apple да използват гъвкави AMOLED екрани, доставяни от Samsung и японски производители, което може да направи американската компания монополен клиент на този тип екрани, предвид огромните продажби на iPhone.
Алиансът ще позволи на Huawei да продължи да преследва целта си да стане номер едно на пазара в близките няколко години. BBK, от своя страна, планира да наложи на пазара още един топ бранд смартфони, в допълнение към Vivo и Oppo, но този проект все още е засекретен.
IPS и TN панелите отдавна не са актуални при топ смартфоните и BBK ще заложи на по-напредналата OLED технология. С производството на дисплеите ще се занимава наскоро създадената й дъщерна компания MGV, като се очаква финансова подкрепа и от страна на китайското правителство.
Според предварителните разчети, обемът на производството на MGV ще достигне 60 хиляди OLED панела месечно още през 2017 г. Royole пък планира да произвежда по 45 хиляди екрана месечно. Наскоро компанията пусна нова производствена линия в Шенджън, докато MGV все още не е определила мястото на завода си.