Пазарът на реклама в САЩ е намалял през първото полугодие с 1,6%, в сравнение със същия период на 2007-а, сочат данните на TNS Media Intelligence. Особено осезателен е спадът през второто тримесечие, когато рекламодателите свиха с 3,7% бюджетите си, спрямо същия период една година по-рано.
Данните сочат най-ниския показател за рекламния пазар от 2001 година насам. Анализаторите прогнозират, че в резултат на развихрилата се финансова криза в САЩ, пазарът на реклама не само в Америка, но и в останалия свят ще продължи да пада.
Увереност в изхода от кризата няма, коментират от TNS Media Intelligence. Финансовите структури, които са засегнати в най-голяма степен от кризата, ще намалят драстично разходите си за реклама, което ще се отрази силно на целия пазар, тъй като банките и други институции от сектора са сред най-големите рекламодетели.
Рекламните пазари извън САЩ също ще бъдат засегнати, но в каква степен, все още е трудно да се прогнозира, тъй като не е ясен изходът от кризата и поради сложните връзки в глобализирания свят. Специалисти от медийната индустрия коментират, че пораженията от алчността на шепа финансови спекуланти на Уолстрийт може да се усетят по-силно в рекламния сектор през следващата година. В момента рекламодателите са ангажирани с действащи годишни договори, които в по-голямата си част ще бъдат изпълнени.
По-рано Nielsen изнесе данни за 1,2% ръст на рекламния пазар в САЩ през първото тримесечие и спад от 0,4% в Европа. Развиващите се страни в същото време отбелязаха ръст от 10% в Азия до 15,3% в ЮАР. Допълнителни потоци на рекламни пари се насочиха към Азия през второто тримесечие, заради олимпийските игри в Пекин. Привлекателността на този регион за рекламодателите се запазва и след игрите.