TechNews.bg
АктуалноАнализиНовини

Китай изпреварва САЩ и като пазар за игри

Най-популярни в Китай са многопотребителските ролеви онлайн игри

Китай се очертава като най-големият пазар за видеоигри в света през настоящата година, измествайки САЩ, сочи анализ на изследователската компания Newszoo. На трето място се нарежда Япония.

В стойностно изражение, пазарът на видеоигри в Китай ще достигне $27,6 млрд. през 2017 г. Най-бързо расте сегментът на мобилните игри, който окупира 41-49% от целия пазар и генерира около $10-12 млрд. долара. Само през миналата година бизнесът с мобилни игри е нараснал с 59,2%.

Една от особеностите на геймърския пазар в Китай е високият дял на игрите за персонални компютри. За разлика от останалия свят, където делът на компютрите игри пада, в Китай РС геймингът заема над половината от целия пазар на видеоигри – $13,88 млрд.


Високата популярност на мобилните и компютърни игри в Китай се дължи на продължителната (от 2000 до 2015 г.) забрана за продажби в страната на геймърски конзоли. Според властите, тези устройства влияят неблагоприятно на децата. През последните две години конзолите успяха да заемат само 2% от общия на пазар за игри в Китай.

[related-posts]

Най-популярни в Китай са многопотребителските ролеви онлайн игри (MMORPG) с дял от 31%, които привличат основно геймърите във възрастовия диапазон от 19 до 35 години. Жанрът стана особено популярен в страната в началото на века, когато в Китай се появиха интернет кафенетата.

В същото време, пазарът на видеогри в САЩ ще достигне $25,1 млрд. през настоящата година, което го позиционира като втория по големина в света. За разлика от Китай, най-популярният в САЩ жанр е шутърът, следван от екшъна, а едва на трето място са ролевите игри.

Средната възраст на американския геймър е 35 години. Над две трети (67%) от семействата имат устройства за игри, като особено популярни са геймърските конзоли, делът на които възлиза на около 48%. Средно, двама души в едно семейство играят видеоигри.

Пазарът на мобилни игри в САЩ не се развива толкова бързо, колкото в Китай – за една година този сегмент се е покачил само с 2%. Но САЩ са най-големият производител на видеогри в света. Там се намира централата на един от лидерите в сектора – Microsoft, а като цяло в индустрията на игрите са заети 65,7 хиляди души със средна годишна заплата $97 хиляди. През 2016 г. индустрията донесе $11,7 млрд. на американската икономика.


Япония е третият по големина пазар за видеогри с прогнозиран обем от $12,4 млрд. тази година. В страната са базирани две от трите водещи компании в сектора – Sony и Nintendo. Най-популярният жанр са т.нар. японски ролеви игри (JRPG), повечето от които се произвеждат ексклузивно в страната и винаги заемат първите места в списъка с продажби. С това се обяснява отсъствието на западни игри в Топ 10 на Япония за 2016 г., с изключение на Minecraft за PS Vita.

Както и в Китай, с бързи темпове в Япония се развива пазарът на мобилни игри – миналата година той възлиза на $9 млрд., докато продажбите на геймърски конзоли намаляват. Най-продаваната портативна конзола в страната е Nintendo 3DS, от която са реализирани 1,9 млн. броя през 2016 г. За сравнение, продажбите на Xbox One от Microsoft възлизат на едва 9 хиляди броя.

Особено популярни в Япония са игралните автомати. В страната е имало над 4,8 хиляди заведения за игри през 2016 г., с не по-малко от 50 автомата във всяко едно от тях, сочи статистиката.

още от категорията

Дженсън Хуанг: САЩ помагат на Китай да стане световен AI лидер

TechNews.bg

Популярността на Linux сред геймърите нараства експоненциално

TechNews.bg

Китай знае как да блокира Starlink в определена зона

TechNews.bg

Ами ако изкуственият интелект хване джойстика за игри?!

TechNews.bg

Китай се стреми към пълна технологична самодостатъчност до 2030 г.

TechNews.bg

Изкуственият интелект спасява САЩ от рецесия

TechNews.bg

Коментари