TechNews.bg
КонсултантНовини

ЗАД България печели доверие със Salesforce CRM

„В Застрахователно дружество България нашият бизнес е да печелим доверието
на хората. Откакто имаме Salesforce CRM, знаем много повече за всеки наш клиент
поименно и можем да предложим най-подходящото решение и услуга“, споделя
Емил Вучков, член на УС и изпълнителен директор на ЗАД България, близо година
след старта на съвместната работа с консултантите от Некст Консулт по внедряването на Salesforce CRM.

Невидимият продукт

Застрахователно дружество България има 13 години присъствие на пазара на финансови услуги у нас. Компанията обслужва над 50 000 клиента и е един от лидерите в здравното застраховане за последните 4 години, като успешно развива и портфейла си от застраховки Имущества, Злополуки, Помощ при пътуване, Карго и др.

„Нашият продукт не може да бъде докоснат, усетен, помирисан, разгънат; той няма цвят, мирис и форма – видим е само договорът, който сключваме“, коментира Вучков. Документът представлява сложен списък от условия, които хората трудно разбират. „Ние продаваме доверие! А доверие се печели, когато познаваме клиента, и когато сме близо до него”, казва Вучков.

Спечелването на доверие е предизвикателство, с което ежедневно се справят търговците на дружеството. За тях най-важна е първата среща. Когато търговецът познава добре клиента и е в състояние да му предложи адекватно решение, има големи шансове да стигне до договор. „Това е нещо, което нито един изкуствен интелект няма да може да замени“, категоричен е Вучков.

Емил Вучков, член на УС и изпълнителен директор на ЗАД България

Стартът трябва да е „бум“

Salesforce CRM работи в ЗАД България от началото на януари 2017 г. Въвеждането на системата е категорично и рязко, а не поетапно. Стартът по този начин обикновено е шоков за търговците. Макар, че мениджърският екип на дружеството се е постарал това да не е така: търговският екип е въвлечен в процеса още на етапа на подготвителния анализ. От тях е поискано да участват в подготовката на внедряването, да дадат обратна връзка. Въпреки, че готовността за старт на системата е налице още през септември 2016 г., ръководството решава да изчака да премине най-натовареният период от годината – последните месеци, за да може да започне спокойно работата със Salesforce.


Автоматизация на рутината

„Как се продава доверие? Търговците събират информация за клиента. Те отиват на първа среща, където е важно да направят добро впечатление. Представят компанията. Представят възможностите. Научават повече за клиента! После му подготвят оферта. Ако е нужно – вземат одобрение от прекия си ръководител. Следват преговори с клиента, подобряване на офертата и накрая сделката трябва да се затвори“, обяснява Вучков.

В този процес има три стъпки, които са критични: първата среща, преговорите и затварянето на сделката. „Другото е допълнителна, административна, спомагателна работа. Всички тези допълнителни стъпки ние заместихме чрез Salesforce и ги автоматизирахме“, пояснява мениджърът.

Наличието на информация за клиента е решаващо за първата среща на търговеца с потребителя. Тя се явява основа за изграждане на подходящата стратегия за първия контакт. Сетне комуникацията потръгва, с пределно внимание към всеки детайл от профила на клиента.

Като част от внедряването Salesforce е интегрирана със съществуващата основна система за управление на дружеството. „Ние имаме ИТ система, но тя не беше удобна за управление на продажбите. Сега Salesforce е интегрирана с основната ни система“, посочва Вучков.

Всички данни за сключени договори се въвеждат автоматично, наред с информацията за клиента и всички детайли, история на изпращани оферти в предишни години, вкл. и взаимоотношенията на дружеството със служители на съответната компания като физически лица.

Лекота и гъвкавост

„В своята кариера аз съм имал няколко неуспешни опита за внедряване на CRM. Причините винаги са били в мащаба – много от тези системи са скъпи, сложни, изискват закупуване на допълнителен хардуер и поддръжката му,” откровен е изпълнителният директор на ЗАД България.

Хубавото на Salesforce, по думите му, е изключителната ѝ гъвкавост, лесното интегриране с други системи, възможността за работа през различни устройства (компютър, смартфон), а на партньорството с Некст Консулт – утвърденият опит в бизнес консултирането, високата ефективност на работа при въвеждането на системата, както и гъвкавостта, предвид факта, че при подобни проекти винаги се налагат промени спрямо първоначалното задание.


Основание за доверие

След въвеждане на Salesforce CRM в ЗАД България информацията за всеки клиент е лесно достъпна по всяко време. Търговци и мениджъри виждат всичко за всеки един потребител – момента на първото свързване, съдържанието на изпращаните оферти, отклик, по-ранни взаимоотношения с дружеството, налични други договори и т.н. Това позволява на компанията да предложи най-подходящото за конкретния клиент застрахователно решение.

Автоматизиран е целият процес на офериране. Калкулирането на цената също става автоматично. По електронен път бързо се получават и необходимите одобрения – директорът по продажби може да одобри оферта докато е командировка в чужбина или дори когато е на почивка. След приемане на офертата от страна на клиента всички данни се въвеждат автоматично в договор (застрахователна полица).

Писането на отчети става ненужно. Цялостната дейност на всеки търговец за съответен клиент е видима по всяко време чрез Salesforce. Това пести време и позволява фокусиране на вниманието върху най-важната дейност – контактите с хора.

„Смятам, че започваме да постигаме това, което за нас е най-ценно: щастливи търговци, които се занимават с тяхната основна работа – да бъдат при клиентите и да печелят доверието им”, споделя Емил Вучков.

Некст Консулт – бързи и… гъвкави

Проектът за внедряване на Salesforce CRM в Застрахователно дружество България стартира през април 2016 г. с анализ на бизнес процесите. През юни е налице готовност за първите тестове. Към септември системата вече е в състояние да заработи реално и на пълни обороти.

„Некст Консулт са добри в анализа на процесите. Помогнаха ни да „разчертаем“ процеса на работа на нашите търговци, за да е ясен, и така реално системата да подпомага този процес. Без такъв реинженеринг няма как да има полза от една CRM система”, коментира изпълнителният директор на застрахователната компания.

Гъвкавостта на консултантите е не по-малко решаваща за проекта. „Колкото и да е добро едно задание, действителността винаги се оказва различна. Експертите от Некст Консулт са гъвкави и при нужда от текущи промени реагираха много бързо и отзивчиво. Не се наложи да разработваме нови задания. Некст Консулт подходиха към нашия проект много гъвкаво”.

Бързината е очевидна. Тя, според топ-мениджъра на Застрахователно дружество България, е впечатляваща, тъй като обичайно само предварителният анализ отнема година или дори повече време. Некст Консулт обаче реализира този етап за три месеца.

още от категорията

ИТ бизнесът подкрепя национално първенство за килови яхти

TechNews.bg

Собственикът на 20 Keys идва на Lean конференция в България

TechNews.bg

Salesforce конференция зададе пътя към дигитално съвършенство

TechNews.bg

Изкуствен интелект подобрява клиентското обслужване

Рада Станева

Да прегърнем Четвъртата индустриална революция

Рада Станева

Salesforce: иновации + плавност = повече клиенти и продажби

Мария Малцева