TechNews.bg
E-обществоВодещи новиниНовини

Airbnb носи ползи за местните общности

2-процентно увеличение на броя на отзивите в Airbnb за едно домакинство в даден квартал води до 3% ръст на заетостта

Туристическата индустрия се развива с пълна сила и намесата на мрежи като Airbnb може да доведе до разрастване на съпътстващите я индустрии, показва ново проучване. За различните типове общности ползите са различни, установява още изследването.

Мохамад Рахман, автор на проучването и доцент по мениджмънт в школата по мениджмънт „Кранърт” в университета „Пърдю”, и докторантът Мохамед Алякооб са анализирали отзивите в Airbnb и Yelp наред с данни за заетостта от Бюрото по трудова статистика на САЩ за период от 10 години, за да определят влиянието на Airbnb върху местните ресторанти в региона на Ню Йорк.


Като цяло учените са установили, че 2-процентно увеличение на броя на отзивите в Airbnb за едно домакинство в даден квартал води до 3% ръст на заетостта и до 7% скок в посетителските отзиви в Yelp за близките ресторанти. Това се равнява на около 1 милион долара допълнителна туристическа дейност, казват учените.

[related-posts]

Констатациите бяха публикувани онлайн като работен документ в Мрежата за изследвания в сферата на социалните науки. Той тепърва трябва да получи рецензии от изследователите от областта на социалните науки.

Все пак изследването бе представено и на две водещи конференции за анализи на данни: симпозиум за статистическите предизвикателства в областта на електронната търговия и симпозиум за изследванията в областта на платформените стратегии.


Резултатите предполагат, че гостите, привлечени чрез Airbnb, по принцип харчат парите си на местно ниво, а не просто търсят евтино настаняване, пътувайки до по-традиционни туристически дестинации, казва Рахман. Той нарича това „ефект на преливането“.Въпросният ефект обаче не е наблюдаван във всички възможни ситуации; оказва се, че в кварталите, където 50% или повече от жителите са афроамериканци или от испански произход, установените тенденции не важат.

Учените предполагат, че туристите не се чувстват комфортно да отсядат в „малцинствени” квартали – избягват да се разхождат, да излизат, да вечерят в заведения и съответно да харчат парите си в квартала. Едва ли става дума за расизъм, казват изследователите – по-скоро е въпрос на дадени предпочитания, но какви – предстои да се изследва.

Изследователският екип е използвал уеб „паяци” и сложни алгоритми за събиране и анализ на данни в периода от 2005 до 2015 г., включително над 3,5 милиона рецензии в Yelp. Изследвани са заведения в Ню Йорк и още 5 града в САЩ – Остин в Тексас, Чикаго, Лос Анжелис и Сан Франциско.

още от категорията

Защо Airbnb не е това, което беше

TechNews.bg

Airbnb ще финансира 100 проекта за щури обиталища

TechNews.bg

Airbnb забранява партитата по целия свят

TechNews.bg

Airbnb предлага безплатно жилища за бежанците

TechNews.bg

Онлайн платформа настанява безплатно афганистанци

TechNews.bg

Airbnb ангажира Джони Айв, бившия дизайнер на Apple

TechNews.bg

Коментари