Краят на ерата на пейджъра наближава – поне в Япония. Последният доставчик на пейджинг-услуги в страната обяви в понеделник, че ще прекрати услугата си през следващата година.
Tokyo Telemessage, единственият доставчик на услуги за пейджъри, който работи и досега, ще прекрати тази дейност в Токио и три съседни региона през септември 2019 г. Фирмата описва това развитие като „много жалко“.
„Пейджърите някога бяха огромен хит, но броят на потребителите вече е намалял до 1500“, заяви компанията, подчертавайки, че производството на самите хардуерни устройства е прекратено преди 20 години.
Пейджърите станаха много популярни през 90-те години. Те бяха много любими на децата в гимназиите заради своите, макар и примитивни, функции за размяна на текстови съобщения. Сред младите хора пейджърът се оказа предпочитан за бърз обмен на работни съобщения, припомня phys.org.
Десетки хора използваха домашните и уличните телефони, за да се обадят и продиктуват съобщение до свой близък или колега, което след това биваше преобразувано в текст и изпратено до пейджъра на съответния човек. Грешките на операторите пък ставаха повод за многобройни шеги и вицове.
Мобилните телефони обаче бързо изпратиха пейджърите в историята. И не само тях – под голям натиск са компактните фотокамери, тъй като хората масово използват смартфоните си за снимки и видео, и други устройства като диктофоните, например.
Напротив… Пейджърите съществуваха в България. Но само най-големите технологични ентусиасти ги ползваха. За сметка на това качеството беше под всякаква критика. Тъй като пейджърът не излъчва сигнал, то може да пропусне пратеното му съобщение. Последното се пращаше на практика навсякъде, защото не знаеше системата къде е пейджъра физически.
Пейджърите изобщо не навлязоха в България, може би за добро.