TechNews.bg
E-обществоВодещи новиниНовини

Amazon изпреварва два пъти банките по доверие в данните

Потребителите са склонни да бъдат събирани повече данни за поведението им, ако това ще им донесе ползи при онлайн пазаруването (източник: CC0 Public Domain)

Макар че са обезпокоени за конфиденциалността на своите данни, онлайн потребителите биха искали да усетят по-персонализирано отношение към себе си. Затова 90% от тях са съгласни да бъде събирана информация за поведението им, ако покупките ще са по-удобни и евтини, сочи проучване на компанията за поведенчески маркетинг SmarterHQ.


Изследването определя кои компании и бизнеси се отнасят отговорно към данните на потребителите и какви маркетингови техники потребителите считат за приемливи. Резултатите се базират на събраните данни от анкета сред 1000 потребители.

Изненадващо или не, най-голямо доверие заслужава компанията Amazon – 48% от потребителите се доверяват на водещия онлайн магазин. Amazon изпреварва не само конкуренти от ИТ индустрията, но също така авиокомпании, хотелски вериги и дори банки.

[related-posts]


Така например, на Amazon се доверяват 2,1 пъти повече за данните, отколкото на банките. Показателно е, че социалните мрежи заемат последно място в списъка по този показател – доверието сред потребителите е около 6%.

Интересен резултат от проучването също така е фактът, че 86% от потребителите са обезпокоени от конфиденциалността на своите данни, докато 79% смятат, че компаниите знаят твърде много за тях. Над половината анкетирани (51%) посочват електронната поща като най-добър канал за общуване с брандовете.

още от категорията

Ново име, същата мисия: сателитната мрежа на Amazon

TechNews.bg

ЕК планира промени в GDPR за нуждите на изкуствения интелект

TechNews.bg

ИТ гиганти прехвърлят милиарди помежду си

TechNews.bg

AI ще „изяде“ ползите, които е донесъл на банките

TechNews.bg

Глобално пренареждане на пазара на облачни услуги

TechNews.bg

Amazon планира да замени 600 000 работници с роботи

TechNews.bg

Коментари