Макар че са обезпокоени за конфиденциалността на своите данни, онлайн потребителите биха искали да усетят по-персонализирано отношение към себе си. Затова 90% от тях са съгласни да бъде събирана информация за поведението им, ако покупките ще са по-удобни и евтини, сочи проучване на компанията за поведенчески маркетинг SmarterHQ.
Изследването определя кои компании и бизнеси се отнасят отговорно към данните на потребителите и какви маркетингови техники потребителите считат за приемливи. Резултатите се базират на събраните данни от анкета сред 1000 потребители.
Изненадващо или не, най-голямо доверие заслужава компанията Amazon – 48% от потребителите се доверяват на водещия онлайн магазин. Amazon изпреварва не само конкуренти от ИТ индустрията, но също така авиокомпании, хотелски вериги и дори банки.
Така например, на Amazon се доверяват 2,1 пъти повече за данните, отколкото на банките. Показателно е, че социалните мрежи заемат последно място в списъка по този показател – доверието сред потребителите е около 6%.
Интересен резултат от проучването също така е фактът, че 86% от потребителите са обезпокоени от конфиденциалността на своите данни, докато 79% смятат, че компаниите знаят твърде много за тях. Над половината анкетирани (51%) посочват електронната поща като най-добър канал за общуване с брандовете.