Как да използваме дронове в маркетинга

Дроновете могат да бъдат въздействащ и ефективен маркетингов инструмент
(снимка: CC0 Public Domain)

Има безброй възможности за използване на дронове в маркетинговите кампании. Решенията стават все по-находчиви и интересни, а въздействията им тепърва ще преобразяват маркетинговия бизнес.

Ето осем начина, по които маркетинговите отдели могат да използват дронове в своите кампании и ежедневни дейности:

Заснемане на видеоклипове за маркетингови кампании

Близко до ума и почти тривиално – с дрон могат да се заснемат видео-клипове за маркетингови кампании, които да сe излъчват по телевизии, в сайтове, във видео-канали и блогове. Камерите на дроновете се подобриха значително и днес могат да снимат качествени 4K кадри. Навярно не е далеч и моментът, когато дроновете ще носят 360-градусови камери и ще предават още по-зрелищни кадри.

Дроновете като централен елемент в кампании

Дроновете са интересна форма на офлайн маркетинг и могат да привлекат вниманието и да създадат емоция, която да обвърже клиента с бранда. Например, дроновете могат да сервират напитки на клиентите като част от кампания на марка безалкохолни или бира. Могат да сервират и храна. Могат да разнасят флаери, за да рекламират специални оферти.

Верига за бързо хранене може да „вдигне” рояк дронове и да се рекламира в един град точно по обед, когато хората излизат в почивка – подобно нeщо направи магазинът Wokker и отчете 40% скок на поръчките в този ден.

В рамките на кампанията дроновете могат да се съчетаят с билборд-реклама и други канали.

Дронове за събиране на пазарни данни

Данните, събрани с дронове, могат да помогнат на маркетолозите да разберат важна информация за целевата си аудитория и развитието на пазара. Бидейки оборудвани със специален софтуер, дроновете могат да летят над тълпата на улицата или пък по време на дадено събитие и да съберат данни – например, да преброят хората, или да отчетат присъствието на даден признак – да речем, колко хора носят шапки, или да регистрират колко коли по улицата са червени и т.н.

Събирането на данни за целевата аудитория по традиционните начини е все по-трудно, затова намесата на дроновете „идва точно навреме”.

Представяне на нови продукти

Когато Джеф Безос от Amazon обяви, че експериментира с доставки на дронове, никой не прие, че това е възможно. Почти веднага се появиха видеоклипове, показващи как хора от фирмата управляват дронове и машинките доставят пратки до получателите. Видеозаписите предизвикаха възторг.

По аналогичен начин чрез дрон може да се „вдигне шум” за нов продукт и да се насърчат покупките.

Дронове за шоу-послания

Светлинното шоу с дронове вече е доста популярен начин за зрелищно предаване на маркетингово послание. Дроновете лeтят като добре координирани „рояци” и чрез своите цветни диодни светлини могат да направят зрелищен спектакъл от звук и светлина, който създава възторг и по този начин изгражда положителна асоциация с марката.

Като се има предвид, че новото поколение батерии за дронове издържат доста, подобни шоу-програми могат да траят достатъчно дълго. Идеални са по време на големи събития с много хора като концерти, футболни срещи и други масови мероприятия.

Дронове за обгрижване на клиента

Всички меркетингови специалисти знаят колко е важно да обърнеш внимание на клиента след продажбата, да го накараш да почувства грижа и внимание, да потърсиш информация дали е доволен, а ако не е – какво го безпокои. Дроновете могат да са помощник за получаването на такава обратна връзка. Те могат да събират сигнали и оплаквания, като посещават на място недоволните потребители.

Нещо повече, тъй като дроновете вече са в състояние да пренасят значителни товари, маркетинговите отдели могат да изпращат на дадени клиенти определени вещи – например, продукти за компенсация, тестери, награди и др.

Лазерно шоу в небето

Най-новият писък в света на дрон-маркетинга е създаването на зрелищно лазерно шоу в небето. За целта дронове се вдигат във въздуха и създават облак бял дим, в който се прожектира лазерният светлинен спектакъл. Лога, марки, текстови послания и най-вече зашеметяващи спектакли от цветна светлина в съчетание с въздействаща музика могат да накарат зрителите да настръхнат от вълнение.

Новата технология се възприема много добре сред маркетолозите, защото е по-въздействаща от „летящите точки”, които образуват двумерно изображение, при спектаклите с летящи дронове с LED светлини.

Дрон-състезания

Спонсорирането на дрон-състезания е апетитна хапка за меркетинговите отдели: това са събития, които се харесват на широка публика и в тях могат да участват както професионалисти, така и широк кръг любители. Компанията може да реши да подкрепи даден пилот на дрон-състезание или, ако има достатъчно ресурси, да организира сама надпреварата. Това ще създаде добро име на марката.

Коментар