Регулаторите периодично подават оплаквания срещу Tesla, заради това, че обозначава с термина автопилот своите „системи за активно подпомагане на водача”. Тази седмица дойде ред и на Германия, където съдът постанови, че подобно обозначение заблуждава потребителите.
Мюнхенският съд поддържа иска на една от германските индустриални асоциации, които обвиниха Tesla, че използва реклами за заблуждаване на купувачите на електрически автомобили, съобщи Ройтерс. Критикуваните фрази от рекламите на Tesla са от рода на „пълни автономни възможности за шофиране” и „включва автопилот”.
Според германските съдебни органи, след като прочете тези рекламни материали, купувачът може погрешно да си помисли, че електрическите автомобили на Tesla вече са в състояние да се движат по обществени пътища без човешка намеса. Ситуацията се влошава от факта, че германските закони все още не позволяват използване на автономни превозни средства по обществени пътища, а рекламата на Tesla може да формира противоположното мнение у хората.
Tesla заяви в своя защита, че предупреждава клиентите за липсата на възможност за пълна подмяна на бордовите системи на електрическите превозни средства. Дори тези нови функции, които позволяват шофиране през кръстовища в полуавтоматичен режим, предполагат обратна връзка от водача – колата няма да започне да се движи, докато човекът зад волана не извърши действие за потвърждение. Автоматизацията не позволява дълго отсъствие на ръцете от волана.
От друга страна, основателят на компанията Илон Мъск наскоро заяви, че не вижда проблеми, които могат да попречат за реализацията на основните функции за автономност от най-високо ниво в серийните електромобили на Tesla до края на тази година. Компанията все още може да оспори решението на мюнхенския съд.