TechNews.bg
АктуалноИнтернетНовини

Пандемията: бета-тест за свързаните технологии

Човекът става все по-дигитален и зависим от технологиите за свързаност
(снимка: CC0 Public Domain)

Доволни, щастливи от адаптацията си към новите технологии, потребителите могат да благодарят на пандемията и повсеместните „локдаун”-и, макар че адаптирането не мина без проблеми и препъни-камъни – това е изводът на Deloitte за технологичния скок през 2020 година. Той бе очертан в последния доклад на анализаторската фирма за състоянието на технологичните потребители.

Описвайки изминалата година и половина като „един голям бета-тест” за бъдещето на свързаността, Deloitte подчертава, че интернет свързаността и устройствата, които я предоставят, стават по-важни от всякога. Все пак за много домакинства това се е оказало принуда да надскочат лимитите си, коментира доклада TechRepublic.


19% от домакинствата са били принудени да надградят своята интернет свързаност. 30% са се видели в нужда да добавят Wi-Fi усилватели, за да се справят с т.нар. „мъртви зони” на покритие. Цели 40% са предприели промяна в плановете за ползване на мобилни данни, в повечето случаи преминавайки към абонамент за неограничени данни.

Не е изненадващо, че използването на мобилни технологии от потребителите значително се е увеличило по време на пандемията. Дейности като използване на мобилно приложение или уебсайт за поръчване на храна са нараснали от 36% на 56%!

Споделените пътувания са се увеличили от 31% на 51%. Безконтактните плащания също са нараснали – със сходни проценти. От тези, които са започнали да използват смартфони за търговия на дребно, 70% заявяват, че ще продължат да го правят и занапред.

Дистанционната работа беше друг тест за технологиите за свързаност. В 55% от американските домакинства има поне един човек, работил от дома си към началото на 2021 г. 43% пък си имат ученик или студент, който се учи от дома.

Интересно е, че и при дистанционно работещите, и при дистанционно учещите има около третина, които казват, че имат технически проблеми с връзката. Въпреки технологичните предизвикателства обаче анкетата сочи, че невъзможността за среща очи в очи с клиенти, колеги или преподаватели си остава най-голямото предизвикателство. За работещите проблем си остава и увеличеното работно време.

Виртуалното здравеопазване също беше подложено на стрес по време на пандемията. Все пак 82% от анкетираните казват, че са доволни от опита си с „дистанционни грижи” за здравето. Оказва се, че над половината от всички, които са изпробвали виртуална среща с лекаря си, вероятно ще продължат да планират дистанционни „посещения” и след приключване на ограниченията заради коронавируса.

[related-posts]


Най-големият недостатък на отдалеченото здравеопазване съвпада с този на отдалечената работа, установява Deloitte: пациентите съобщават за липсващи взаимодействия лице в лице и са разочаровани от невъзможността да се регистрират жизненоважни статистически данни. Общият успех на виртуалната медицина по време на пандемията обаче би могъл да преодолее тези недостатъци.

Deloitte предполага, че напредъкът в носимите технологии, които позволяват по-добро събиране на данни за здравето, вероятно ще компенсира наличното недоволство от дистанционните здравни грижи.

Въпреки несгодите, породени от пандемията, заместник-председателят по технологичните изследвания в Deloitte Пол Силвъргейт описва периода като „машина на времето, която внезапно ни запрати десетки години напред в бъдещето”. Пандемията, според него, доказа, че технологиите могат да вършат очакваната от тях работа и са успели да се адаптират към нарасналото търсене.

Въпреки това, отбелязва Силвъргейт, светът натовари настоящата си инфраструктура за свързаност до краен предел: до състоянието, в което вече не е възможно да се осигури повече свързаност. „Освен че сме се адаптирали, ние достигнахме границите на това, което нашите текущи технологии могат да направят за нас”, каза Силвъргейт.

Бъдещите иновации в технологиите за отдалечено взаимодействие трябва да се съсредоточат върху задоволяването на нуждите на хората, казва Яна Арбанас, заместник-председател по изследванията в развлекателния сектор на телекомуникационните медии в Deloitte.

„Както видяхме по време на пандемията, иновациите трябва да се фокусира върху основните елементи на ежедневието, за да помогнат на хората да се чувстват добре в претъпканите си домове – подчертавайки простия факт, че технологиите и изобретенията в идеалния случай са свързани с подкрепата на човешките нужди”, коментира тя.

още от категорията

Една четвърт от световното население остава офлайн

TechNews.bg

Схватката за бъдещето на интернет се ожесточава

TechNews.bg

Интернет става изкуствен, заради… изкуствения интелект

TechNews.bg

Отвореният интернет е в „бърз упадък”. Наистина ли?

TechNews.bg

Колко ще струва на света всички хора да бъдат свързвани

TechNews.bg

Интернет става все по-затворен с нови „възрастови ограничения”

TechNews.bg

3 коментара

Anonymous 15/07/2021 at 14:34

използването на мобилни технологии от потребителите значително се е увеличило по време на пандемията. уебсайт за поръчване на храна са нараснали от 36% на 56%!

Голямо ползване на технологите поръчал си обяд за вкъщи.

Отговор
Anonymous 15/07/2021 at 14:32

бета-тест за

Официалната версия кога?

Отговор
Anonymous 15/07/2021 at 14:28

описва периода като „машина на времето, която внезапно ни запрати десетки години напред в бъдещето”.

Кризите са скок в ползването на технологии.

Отговор

Коментари