Съвременните дигитални технологии за печат превръщат докосването в преживяване. Но как става това? Българската публика ще има възможност да види на живо по време на демонстрация, организирана от Konica Minolta в специално оборудвания им шоурум в София на 14 и 15 февруари 2024 г. Гостите ще се потопят напълно в процеса на създаване на изключителен печатен продукт – начин, по който обикновеният лист се превръща в носител на усещане, въздействайки и пораждайки желание.
В динамично развиващия се свят на печатните технологии, една важна тенденция набира скорост – дори големите брандове се ориентират към по-къси тиражи, търсейки персонализация и добавена стойност за своите клиенти. Това е съществена промяна в сектора, където в миналото „големите поръчки” бяха норма.
Днес клиентите изискват не просто печат, а нещо уникално и персонализирано, което да им осигури конкурентно предимство на пазара. Експерти от българския офис на Konica Minolta споделят, че визионерите в индустрията не се задоволяват с предлагането на „просто печат”, а непрекъснато търсят начини да обогатят и разнообразят своите продукти. Използването на модерни дигитални технологии за печат, в партньорство с компании като френската MGI, е революционизирало процеса, позволявайки създаването на уникални ефекти като частичен лак, триизмерен печат и метализиран изглед, които преди бяха трудно постижими при конвенционалните методи на производство, особено при по-къси тиражи.
Висококачественият дигитален печат и иновациите в областта на обогатяването на печата допринасят за добавената стойност за клиентите в условията на нарастваща нужда от по-ниски тиражи, персонализация и опаковки и етикети, отговарящи на изискванията на бума в електронната търговия.
В тази нова ера, качеството на печата е даденост, а истинската борба за клиента се пренася в друга сфера – как да се отличиш с иновативност и креативност отвъд самия отпечатък.
Обогатяването превръща печата в изживяване, което осигурява осезателно предимство пред конкуренцията. Когато клиентите „усетят” текстурираните елементи върху опаковките, те са много по-склонни да докоснат и дори по-вероятно да купят.
Според Джоан Пек, преподавател по маркетинг в Университета на Уисконсин и един от най-големите експерти в изучаването на хаптичния маркетинг (хаптична се нарича информацията, която придобиваме чрез силата на докосването), именно докосването може да увеличи намерението за покупка. То дава повече увереност на клиента в избора му, дори ако докосването не е свързано с определена характеристика на продукта.
На този фон доставчиците на печатни услуги и маркетолозите все повече се стремят към впечатляващи ефекти, за да разграничават продуктите си от други марки и да добавят полезното свойство „докосване” към печатния материал. Обогатяването на печата е заключителният щрих, от който те се нуждаят.
Обогатяванията помагат на всеки продукт не само да изпъкне и да се разграничи, но и да се бори със спада на цените. В миналото имаше тенденция обогатяването да се използва само в продукти от висок клас, докато днес ефектите се появяват все по-често в продукти за лична хигиена и поддържане на косата, хранителни продукти и сладкарски изделия, козметични продукти, както и продукти от множество други отрасли.
След броени дни българските потребители ще могат да надникнат в тайните на обогатения печат. Опаковките, етикетите, кутиите, визитките, папките – въобще всичко, което изгражда корпоративната идентичност – може да бъде по-въздействащо чрез силата на хаптичната информация и да помага на организациите да постигат заложените корпоративни цели.
Всички, които искат не само да видят как скромният бял лист се превръща във въздействащ носител на различни усещания, но и да почувстват целия процес на създаването на усещанията, могат да го сторят на 14 и 15 февруари от 15 ч. в шоурума на Коника Минолта България след предварителна регистрация за събитието „Обогатеният печатен продукт – от А до Я”.
Демонстрационният център е оборудван с последните достижения в областта на дигиталните печатни технологии – машини за печат AccurioPress C7090, за ламиниране – Amiga 36, за обогатяване на печата – AccurioShine 3600, за рязане и биговане по контур – Plockmatic ColorCut SC6500. В шоурума специалистите на Коника Минолта ще представят цялостния процес по създаване на уникален краен продукт. Ще видите как обикновеният лист може да бъде трансформиран в смайващ финален резултат с удивителна бързина.
Събитието ще се проведе в два различни дни – 14 и 15 февруари, така че заинтересованите клиенти и потребители могат да изберат демонстрацията, която е по-удобна за тях. Регистрацията е отворена до запълване на планирания брой участници.