Личностните умения, или т.нар. soft skills, ще стават все по-важни на пазара на труда, тъй като технологиите заменят много технически умения. Нещо повече, над две трети от служителите смятат, че личностите умения са водещите, според глобално проучване на HR компанията Adecco Group
Уменията за работа с изкуствен интелект ще бъдат жизненоважни в бъдеще и повечето служители искат да бъдат обучени в използване на AI. Това не означава обаче, че човешките умения ще станат демоде, сочи анализът.
61% от работещите хора смятат, че човешкото общуване е по-важно на работното място от AI. С това твърдение са съгласни най-вече хората, които работят в областта на технологиите. Над 2/3 от тях вярват, че личностните умения са водещите.
Eмоционалната интелигентност, съпричастността, активното слушане и уменията за междуличностното общуване е най-малко вероятно да бъдат заменени от изкуствения интелект, показват още данните от проучването.
За две трети от хората по света изкуственият интелект ще окаже позитивно въздействие върху тяхната работа и професия. Само 7% са на мнение, че той е заплаха и неговото внедряване може да доведе до загуба на работата им, сочат резултатите от проучването, проведено сред 30 000 души от 23 държави.
Все повече компании осъзнават нуждата да инвестират в обучения на служителите си за използване на изкуствения интелект. Технологиите ще помогнат за оптимизация на много процеси вътре в организациите и ще подобрят ефективността в работата на служителите, но трябва да се развиват и уникалните човешки умения, коментира Надежда Василева, изпълнителен директор на “Adecco България”.
По нейните думи, в променящия се работен свят са задължителни създаването на екипност и принадлежност, изграждането на правилните лидерски качества при мениджърите и представянето на ясен път за кариерно развитие.