Школите все още не предлагат ИТ обучение

В последните пет години в София са отвори врати повече от 40 учебни школи с комбинирани програми за обучение

В последните пет години в София са отвори врати повече от 40 учебни школи с комбинирани програми за обучение

Само 4 от 40 школи за изпреварващо и извънкласно обучение в столицата предлагат компютърни дисциплини, съобщиха от Детска академия на науките, изкуствата и спорта.

Повече от 40 учебни школи с комбинирана програма по различни предмети са отворили врати в София през последните 5 години, по данни от проучване на Детска академия на науките, изкуствата и спорта.

Бизнесът със школите е алтернатива на частните уроци, а собствениците на школи са вписани като стопански субекти в търговския регистър.

Все още едва 4 школи предлагат компютърни дисциплини, но търсенето се засилва и се очаква този брой да нараства. Друга тенденция е въвеждането на учене чрез игри или учене чрез преживяване, въведено също от 4 центъра.

Почти две трети от учебните центрове предлагат широк набор от предмети – най-често български, математика и подготовка за матури. Чуждите езици също се  предлагат в комбинация с общообразователни предмети, а в някои от центровете се добавят и изкуства и спорт.

Брой школи, предлагащи съответната дисциплина (източник: Детска академия на науките, изкуствата и спорта)

Брой школи, предлагащи съответната дисциплина (източник: Детска академия на науките, изкуствата и спорта)

16 от учебните центрове в столицата вече предлагат и занималня. Средната цена на месец за полудневна занималня е 200 лева – при желание транспортът и храната се заплащат допълнително. Цената на занятията в група е между 6 и 10 лева на учебен час в зависимост от предмета, докато индивидуалните уроци варират между 15 и 20 лева на час.

„Бъдещето е на учебните центрове с възможно най-широк спектър от извънучилищни занятия в малки групи до 7 деца с добра материална база и безупречна репутация”, коментира Ирина Шопова, директор на Детската академия.

Тенденция е в учебни заведения да се инсталират уебкамери, през които родителите могат да наблюдават децата си или да се създават интернет профили на учениците. През тях родителите могат по всяко време да получат актуална информация за процеса на обучение на детето.

Според проучването на академията, дистанционното обучение на този етап от развитие на пазара не представлява интерес – само един център го предлага. Като основен аргумент за това се посочва, че родителите искат да осигурят безопасна учебна среда извън домовете.

Коментар