Ангажираността и удовлетвореността на служителите, родени в годините между 1979 и 1997 (т.нар. поколение Y), се управляват най-трудно, сочи международно проучване на Aon Hewitt, огласено днес. Представителите на Y поколението са израснали в години на финансов бум, свикнали са да получават моментално признание и възнаграждение. Добри са в извършването на няколко задачи едновременно и имат добре изразени технически способности. За това поколение определящи и най-важни са фактори като кариерни възможности, комуникация, репутация на компанията, заплащане и работни процеси.
Най-ангажирани не само в България, но и в страните от Централна и Източна Европа са служителите над 55-годишна възраст или т.нар. поколение на бейби-бумърите (1946–1964). Класацията по ангажираност се води от българските и румънските служители в тази възрастова група.
Като основни фактори за удовлетвореност поколението на над 55-годишните посочва кариерните възможности, комуникацията, управлението на представянето, репутацията на компанията, но и признанието, което получават за труда си. Представителите на това поколение са в най-голяма степен „отборни играчи”, докато наследниците им от поколението X (1965–1978) основно разчитат на себе си.
При работодателите в България средното ниво на ангажираност е 54%, като при най-добрите достига до 84%. Според методологията на Aon Hewitt, компаниите се разпределят в няколко зони:
Деструктивна зона: При компаниите, които се намират в нея, ниското ниво на ангажираност значително затруднява постигането на бизнес целите. В тези компании си струва да се преосмислят практиките за управление на човешките ресурси (ЧР).
Неутрална зона: Компаниите постигат добри бизнес резултати, които биха могли да се увеличат с по-фина настройка на практиките при управление на ЧР.
Зона на успеха: Ангажираността на служителите безспорно определя бизнес резултатите и успеха. Препоръчително е компаниите да се фокусират върху поддържане на настоящите постижения, съветват експертите на Aon Hewitt.
Абсолютно невярно!
Ето как е правилното:
Поколение Х от 1963 до 1983
Поколение У от 1983 до 2003
Поколение Z след2003
СЪВЕТ, препоръка или пожелание към медиаторите:
– Информирайте и посочвайте ОРГИНАЛНИТЕ ИЗТОЧНИЦИ
на всички подобни като тази публикация и други подобни
на това проучвания.
( Пояснение:
Повечето посетители на сайтовете за техн. новини и новости, като вашият например,
владеят в необходимата “работна” степен писмения английски език. )