Новата йерархична структура на Fujitsu няма да се отрази на партньорската политика на компанията в EMEAI региона, стана ясно на медиа-брифинг в Лондон, където японският ИТ гигант обяви промени в глобалната си организация.
Няма да има намаляване на дистрибутори, редуциране на броя на местните партньори, техния статут или каквато и да е друга промяна по „канала”, увери Дънкан Таит, мениджър за бизнес-развитието на компанията в EMEAI (Европа, Близък изток, Африка и Индия). „Оставаме абсолютно постоянни в това отношение”, добави той.
В рамките на следващите три-четири месеца, до края на първата половина на финансовата година на Fujitsu, Таит и екипът му ще анализират ситуацията на различните пазари в EMEAI. Това е най-пъстрият регион в картата на Fujitsu. Тук попадат държави с крайно разнообразни икономически показатели, мащаби и особености – като се започне от икономически напредващата Португалия и стабилната Испания, мине се през резките сътресения в областта на Русия и Украйна, стабилния пазар в Западна и Централна Европа и се стигне до размирните пазари на средния изток.
„Предстои ни да направим мащабно проучване, за да преценим къде как да подходим и колко да инвестираме”, каза Дънкан Таит.
В момента Fujitsu има два производствени центъра в Европа – в Германия и Испания. Налице са 4 глобални центъра за осигуряване на услуги – в Полша, Индия, Поргугалия и Русия. Регионът е дом и на 62 центъра за данни на Fujitsu. „Дали ще изградим още центрове за данни и колко служители в кои страни ще наемем – това ще зависи от анализа, който предстои да направим”, посочи Таит.
Районът на Югоизточна Европа и Балканите е доста малък в цялостната карта на Fujitsu, призна Таит. Дали пазарите в Румъния, България, Гърция и съседните страни ще станат обект на сериозни инвестиции, откриване на центрове за обслужване или изграждане на нови центрове за данни, ще зависи преди всичко от резултатите от анализа на компанията за бизнеса в тези страни.