В бурно развиващия се сегмент на автономните коли текат процеси на консолидация. Някои от големите автопроизводители поглъщат стартъпи и по-малко играчи с перспективни технологии, наред със собствените изследвания и разработки (R&D).
За традиционните автомобилни гиганти е доста трудно да се превърнат бързо в чисто технологични компании, коментират от Atomico Ventures. Анализаторите очакват скоро големи поглъщания на пазара за самоуправляеми автомобили.
В потвърждение на тази тенденция е скорошното поглъщане на NXP Semiconductors от Qualcomm за сумата от $47 млрд., с което американският разработчик на чипове навлиза ударно в сегмента на автомобилната електроника.
По оценка на Morgan Stanley, технологиите за автономно управление вече са погълнали инвестиции в размер на $100 млрд. Всяка година, например, Google влага по около $30 млн. в тази област.
През ноември миналата година японският гигант Toyota обяви инвестиционна програма от $1 млрд., в рамките на която ще развива автономни автомобили.
Други играчи предпочитат да купуват вече разработени технологии. През март т.г. General Motors даде $1 млрд. за стартъпа Cruise Automation, специализиран в системи за автономно управление на автомобили.
През последните две години общият обем на M&A сделките между американски компании за производство на компоненти за автомобили е достигнал $74 млрд. и превишава трикратно динамиката от предишните години, отбелязва Блумбърг.
Инвестиционните банки, работещи на автомобилния пазар, сега са обърнати към Силициевата долина, коментират от Citigroup. Във фокуса на инвеститорския интерес са електрониката, системите за комуникации и софтуера за автомобили.