Новата виртуална среда Holodesk на Nvidia може да се ползва за обучение на изкуствен интелект, наред с основното си предназначение за съвместно проектиране на материални обекти и обучение на работниците в заводите за работа с ново оборудване, стана ясно на изложението GTC Europe 2017 тази седмица.
По-конкретно, Nvidia лансира проект Isaac – виртуален симулатор, който позволява на роботи, действащи на основата на машинно обучение, да ускорят многократно изпълнението на прости физически операции – например сортиране и монтаж на детайли на конвейер.
В момента заводските роботи се програмират с алгоритми, в резултат на което подготовката за последователност от операции отнема сравнително дълго време. Този подход е удачен при пускане на изделия в големи партиди, но не е ефективен при изпълнение на малки поръчки. От друга страна, обучението на роботите с помощта на невронни мрежи може да бъде още по-продължително и дори рисковано, когато става въпрос за големи машини.
Именно тези проблеми елиминира предварителното обучение на роботите във виртуална среда, където скоростта е ограничена единствено от изчислителната мощност на GPU масива. Получената с помощта на Isaac програма след това се зарежда в паметта на реалния робот.
Въпреки че Isaac се позиционира на първо място като средство за обучение на роботи за механични операции, системата може да се решава и друг тип задачи – разпознаване на образи, навигация и т.н., ако VR средата в конкретния случай осигурява по-бързо обучение.
Самата Isaac също се явява самообучаема система, на която едновременно могат да бъдат пуснати няколко сценария и да се избере най-ефективният от тях. Избраният сценарий може да бъде размножен на няколко алтернативни сценария, които също подлежат на разклоняване и т.н.
Както и Holodeck, проектът Isaac използва Unreal Engine 4 и поддържа интеграция с OpenAI Gym – отворен набор от алгоритми за обучение. В момента за изследователите е достъпна ранна версия на Isaac.