Ръководителят на долната камара на Конгреса в Бразилия обяви в петък, че се надява да бъде одобрена версията на Сената за законопроект за регулиране на приложенията за споделени автомобили от типа на Uber.
Председателят Родриго Майя заяви пред Ройтерс, че приложенията за споделени коли трябва да бъдат регулирани от общинските власти на всеки град. Така е предложено и в оригиналния законопроект, внесен в камарата, преди законодателите да добавят изменения, които предвиждат по-обременяващи разпоредби.
Законопроектът, изменен от Сената на 1 октомври, премахва изискванията, според които шофьорите трябва притежават своите автомобили и да използват същите червени регистрационни номера, каквито имат и обществените таксита, определяйки ги като обществен транспорт, подлежащ на разрешителни за движение из града.
Родриго Майя разкритикува промените, одобрени от долната камара на Конгреса. Той заяви, че приложенията за споделено пътуване трябва да бъдат регулирани от всеки град според нуждите му.
„Минималните“ федерални регулации трябва да бъдат заложени в закона. Конкретните правила обаче трябва да се определят от общинските съвети и да се прилагат от общинските власти според нуждите на всеки град, каза председателят в интервю. Засега няма определена дата за гласуване на проектозакона.
Uber заяви от своя страна, че законът – ако бъде одобрен в първоначалната си форма – би ограничил способността на приложението да работи в Бразилия. Промяната би направила прекалено скъпо участието на неговите 500 000 шофьори, а и работата им ще бъде твърде натоварена с бюрократични тежести.
Uber следва да сезира католикос Карекин II Нерсисян – върховен арменски патриарх, тъй като страните са от различни епархии на Арменска Апостолическа Църква.