Paysafe хакатон изведе на преден план енергийната ефективност

Трите отличени разработки в Paysafe хакатон бяха съсредоточени именно върху подобряване на ефективността в ключови области, свързани с е-плащанията

Енергийна ефективност, горивна ефективност, ресурсна ефективност – във всички сфери на ежедневието ни се говори за повече ефективност. Това обаче не важи за електронните плащания. Засега…

И при е-плащанията има място за подобрение на ефективността, видя се на проведения наскоро хакатон на Paysafe, който раздаде награден фонд от 9500 евро. Трите отличени разработки бяха съсредоточени именно върху подобряване на ефективността в три ключови области, свързани с е-плащанията.

Ефективността на плащанията в игрови приложения бе обект на разработката, получила приз от 1500 евро за спечеленото трето място в надпреварата. Разработката представлява SDK инструмент, чрез който създателите на игри могат да улеснят плащанията за покупки в игровите приложения.

Много често играчите желаят да закупят дадени аксесоари, които са им необходими в рамките на забавната надпревара, обяснява Владимир Тасев от екипа, създал проекта. „След разговори с наши приятели и познати, които разработват игри, разбрахме, че за това все още няма оптимално решение. Проучихме пазара и разбрахме, че това е огромна и неразработена ниша с годишни печалби от $88 милиарда годишно“.

Създаденият от тях SDK инструментариум улеснява разработчиците на игри при имплементиране на така наречените „in-app“ покупки. Младежите са категорични, че за момента няма разработено и действащо приложение на пазара и няма решение, което да наподобява тяхното.

Макар че решението е разработено до степен, при която може да се каже, че платформата е готова до около 80%, младежите се въздържат от прогнози дали и как ще продължат разработването на платежното средство.

Ефективността на ресурсите в хотелиерството адресира приложението, класирано на второ място в софтуерното състезание. То донесе на създателите на системата 3000 евро. Разработката им представлява електронен „портфейл“, който натрупва плащания за използваната електрическа енергия от гостите на хотелите.

18 проекта дефилираха на финала на хакатона на Paysafe, който се проведе миналия уикенд

Със своето приложение посетителят може да отключи стаята си, а използването на електроуредите в нея се таксува допълнително – според реалното им потребление. Така за времето на работа на телевизора, например, се натрупват допълнителни стотинки и левове към сметката на госта, за работата на бойлера за подгряване на водата – още, също за хладилника и т.н.

Това е справедливо, смятат създателите на системата Кристиян Крумов и Никол Димитрова, защото по този начин всеки потребител плаща за това, което реално консумира. Има хора, които отиват в хотел само за нощувка и всичко, което използват, са леглото и душа. Не е коректно да се очаква от тях да заплащат всички екстри на стаята.

Същото приложение може да бъде използвано и от електроразпределителните дружества като „demand-response“ система – такава, която среща търсенето и предлагането на електроенергия.

Ще са необходими още няколко месеца работа, за да бъде доизпипано решението, казват Кристиян Крумов и Никол Димитрова.Те обаче са амбицирани да го доразвият и превърнат в реален продукт.

Ефективността на е-продажбите бе във фокуса на разработката, грабнала първото място и наградата от 5000 евро в хакатона. Тя представлява асистент за онлайн магазини на база изкуствен интелект. Той цели да помогне на електронните търговци да съдействат на посетителите за успешна покупка.

AI асистентът придружава посетителя на онлайн-магазина, съветва го, отговаря на негови въпроси и му напомня за вече подбраните продукти. Със съгласието на потребителя асистентът добавя избраните продукти в месинджъра – било този на някоя социална мрежа като Facebook или отделно приложение за разговори като Skype.

Така дори и при напускане на е-магазина поръчката остава и може да бъде потвърдена по-късно. Асистентът напомня за нея, ако е минало продължително време без заявка – например след едно денонощие.

Прогнозите на създаделите на AI асистента – Мартин Минчев и Надя Калоянова – са, че до две седмици решението им може да бъде окончателно доразвито. След това то ще е готово за пилотно внедряване.

Мария Малцева

Мария Малцева

Коментар