Бизнесът у нас е скептичен към изкуствения интелект

Компаниите в България са по-скоро скептични към използването на изкуствен интелект в бизнеса, смятат топ експерти в сферата на технологиите

Използването на изкуствен интелект в бизнеса все още не е добре развито у нас, а компаниите са скептични – около това мнение се обединиха топ експерти в сферата на технологиите по време на дискусията „Клуб Investor.bg – Tech of Tomorrow“.

Сред причините за слабото проникване и скептицизма относно приложението на AI в бизнеса са липсата на държавна политика и интерес от страна на учебните заведения. Но перспективите пред сектора са огромни, смятат участниците в дискусията.

„Ако искаме да оцелеем в днешната бързо променяща се пазарна обстановка, трябва да преосмислим настоящата ситуация и да започнем развиването на нови таланти и умения. Ако го направим, ще бъдем готови за огромния брой възможности, които пък водят след себе си и грандиозни промени“, категоричен бе главният редактор на Investor.bg – Бойчо Попов.

Големите компании са тези, които първи залагат на технологиите за интелигентен бизнес. Според Диана Стефанова, управляващ директор на VMWare България, новите технологични решения и услуги дават възможност и на новосъздадените компании да получат добър начален старт.

„Организациите, които могат да извлекат реалната полза и да възвърнат инвестицията си от милиони левове, логично са големите. Предстои технологията да се развие така, че да позволи и на средните компании да се възползват“, подчерта Атанас Киряков – главен изпълнителен директор на Онтотекст.

Според управителя на Nearsoft, Владимир Филипов, всяка компания трябва да бъде дигитализирана, за да успее да достигне до нов бизнес модел.

Компаниите в България са по-скоро скептични към използването на изкуствен интелект в бизнеса. „Те очакват да видят приложена дадена технология, преди да рискуват с инвестиция в нея, което донякъде се дължи на нашата народопсихология“, заяви Христо Хаджичонев, главен изпълнителен директор и съосновател на A4E.

Лекторите отбелязаха като основен проблем липсата на каквато и да е държавна политика и интерес от страна на учебните и научни заведения в страната към сферата на изкуствения интелект. Според тях, съществува огромна пропаст в начина на мислене между университетите и компаниите.

Въпреки това главният изпълнителен директор на „Сирма Груп Холдинг“ – Цветан Алексиев, бе категоричен, че независимо дали бизнесът е готов да заложи на изкуствения интелект, то със сигурност ще му се наложи да го направи, ако иска да оцелее. „Тенденцията е такава – от по-големите и богати организации, които залагат на системи, базирани на изкуствения интелект“, поясни той.

Според Васил Поповски, главен изпълнителен директор и съосновател на connecto.ai, използването на изкуствен интелект е подходящо за всички дейности, които могат да бъдат систематизирани и автоматизирани. Въпреки това ще останат и сектори, които „ботовете“ няма да успеят да завладеят напълно, тъй като в тях се изисква креативност.

„Машинното обучение може да напише сценарий на филм, но той няма да е уникален. Хората търсят креативност и там. Поне за момента изкуственият интелект не е достатъчно зрял, за да може да доведе до големи промени в такива индустрии“, обясни Поповски.

Коментар