Google пусна конструктор на бизнес приложения App Maker

Google създаде конструктор на бизнес приложения App Maker, който вече е на разположение на всички желаещи разработчици, съобщи компанията на сайта си. Досега конструкторът беше достъпен само в частен режим за предварителен преглед.

App Maker представлява онлайн инструмент за бързо създаване и внедряване на бизнес приложения в уеб. За да се възползват от него, разработчиците трябва да имат абонамент за пакета облачни услуги G Suite от клас бизнес, корпоративен или образователен.

Целта на конструктора е да позволи на потребители дори без опит в програмирането да създават собствени бизнес приложения, ползващи данни, съхранявани в G Suite, Google Cloud SQL или всяка друга база, която поддържа JDBC.

Статистика на Google сочи, че с подходящи мобилни приложения бизнесът може да пести по 7,5 часа от времето на всеки служител седмично. Но компаниите не инвестират в разработката на такива приложения, тъй като целият им ИТ бюджет отива за друг корпоративен софтуер.

App Maker предоставя т.нар. „low-code” среда, която дава възможност на компаниите да създават приложения с помощта на графичен потребителски интерфейс и избор на конфигурации, вместо със стандартни процедури за програмиране. В този случай основната работа се свежда до свързване с бази данни, а самото създаване на приложенията протича относително лесно – чрез обикновено преместване на елементи по екрана.

Благодарение на наличието на множество шаблони, крайният продукт – бизнес приложението – работи както на десктопи, така и на мобилни устройства. По време на тестовете с помощта на App Maker са създадени приложения за различни бизнес потребности за партньори на Google като разработчика на игри Electronic Arts, доставчика на облачни решения SADA Systems и др.

Освен връзка с бази данни App Maker осигурява достъп до Gmail, Google Calendar, Sheets и други източници на данни – общо до 40 услуги на Google. За разлика от „low-code” платформи като Mendix, K2 или Microsoft PowerApps, системата App Maker се фокусира предимно върху собствените услуги на Google, но е възможно в бъдеще компанията да разшири функционалността с достъп, например, до Salesforce.

Коментар