Sony е най-скъпият японски производител на електроника

За първи път от 15 години насам Sony излезе начело по пазарна капитализация сред японските производители на електроника, съобщи Nikkei. Компанията поскъпва, тъй като е слабо засегната от негативните последствия на търговската война между САЩ и Китай.

В понеделник котировките на Sony се покачиха с 4,44%, за да достигнат 5692 йени (51,23 долара) за акция в края на борсовата търговия. В резултат на това пазарната капитализация на компанията нарасна до 7,21 трлн. йени (65,2 млрд. долара).

Sony вече е по-скъпа със 17,3 млрд. йени от най-близкия си конкурент – компанията Keyence – и се нарежда на първо място сред японските производители на електронни продукти, регистрирани на Токийската фондова борса.

Същевременно, акциите на Keyence, специализирана в производството на датчици и измервателни прибори, поевтиняха вчера до 59230 йени (533,13 долара) за брой.

През финансовата 2017 година, която завърши на 31 март т.г., оперативната печалба на Sony достигна 735 млрд. йени (6,7 млрд. долара), бележейки ръст от 154,5%, в сравнение с предходната година. Този резултат подобрява рекорда на Sony от финансовата 1997 г., когато компанията отчете оперативна печалба от 525,72 млрд. йени.

Според оценка на анализатори от SMBC Nikko Securities, Sony е засегната в по-малка степен, в сравнение с други компании, от негативното влияние на разгарящата се търговска война между САЩ и Китай. По-голяма част от приходите на японската компания идват от компютърни игри, продажби на музика и филми, както и ог финансовия сегмент.

Sony даде сигнали, че няма намерение да разширява бизнеса си с камери, телевизори и друга потребителска електроника. Това я отличава от останалите японски  производители, които поради силната си зависимост от експорта, пострадаха осезаемо от напрежението между САЩ и Китай.

Някои анализатори дори не възприемат Sony като традиционен производител на електроника. През настоящата финансова година компанията очаква 28% от приходите й да дойдат от компютри игри, а други 23% – от музика и филми.

Коментар