TechNews.bg
АнализиВодещи новиниНовини

Да прегърнем Четвъртата индустриална революция

Ако не познавате клиентите си, няма да успеете да ги задържите, казва Ед Стоунстрийт, директор развиващи се пазари в Salesforce Commerce Cloud (снимка: Мария Малцева / TechNews.bg)

Живеем във времето на Четвъртата индустриална революция. Всички сме свързани, променя се културата на компаниите, което е и ключът към успеха им, заявиха представители на Salesforce на конференция в София, организирана от партньора на CRM доставчик №1 в света – фирма Некст Консулт.

Технологията определя по нов начин очакванията на клиентите – около 79% от тях споделят в проучване, че опитът им от контактите с дадена компания е толкова важен, колкото са самият продукт и услугите, посочи Хрвое Супич, регионален вицепрезидент на Salesforce за Централна и Източна Европа и Средиземноморието. Но основните цели на маркетинга си остават същите – изграждане на брандове и увеличаване на възвръщаемостта на инвестициите, според 63 на сто от маркетинг директорите.

В турбуленциите на Четвъртата индустриална революция има много предизвикателства. Компаниите отделят милиони за реклама, но разходите не винаги са оправдани. Успех може да се постигне с платформа, която свързва компаниите и клиентите по напълно нов начин.

„Ако не покриваме очакванията на клиента, особено на младите, които искат всичко на момента, сега, на телефона – няма да сме конкурентни. Вече всички клиенти имат цифрови устройства в ръцете си и достъп до всеки световен бранд. Поканата към всички е да прегърнат Четвъртата индустриална революция”, призова Хрвое Супич.

„Всъщност, основното маркетингово предизвикателство е и основният приоритет на маркетинга – това са клиентските очаквания и тяхното удовлетворяване в реално време“, коментира Александру Урсу, мениджър в Salesforce Marketing Cloud. Той се присъедини към мнението на колегите си, че Четвъртата индустриална революция променя класическите маркетинг методи, а дигиталния маркетинг днес е на ново ниво, защото всички разполагаме с устройства, които винаги са с нас.


Основното маркетингово предизвикателство са клиентските очаквания и тяхното удовлетворяване в реално време, коментира Александру Урсу, мениджър в Salesforce Marketing Cloud (снимка: Мария Малцева / TechNews.bg)

Проучване сред 4100 водещи световни лидери в маркетинга показва, че основното конкурентно предимство е опитът, преживяването на клиента. Около две трети (67%) от клиентите биха платили повече за по-удовлетворяващо изживяване, а 57 на сто са престанали да купуват от дадена компания, тъй като конкурентите предлагат по-добър отговор на очакванията им. „Затова ние сме фокусирани не само върху продукта, но и върху връзката между бранда и клиента“, подчерта Урсу.


Другото съвременно предизвикателство e изкуственият интелект (ИИ) – той е в основата на промени, които засягат всичко и всички. 70 на сто от клиентите са убедени, че ИИ ще промени очакванията към компаниите в следващите две години; а 59% са отворени към компаниите, използващи изкуствен интелект за подобряване на клиентския опит.

Данните от проучването показват още, че 95% от клиентите са по-лоялни към компаниите, на които имат доверие. „Доверието като фактор при изграждане на корпоративната стратегия става все по-важно”, посочи Урсу.

„Революция означава, че е променен начинът, по който общуваме с клиента. Интелигентният маркетинг предполага да познаваме клиентите си, да им предлагаме персонализирани продукти или услуги, т.е. да се ангажираме да сме с тях по време на цялото „пътуване“, а накрая е задължително да направим оценка и анализ на влиянието на маркетинговите стратегии и инструменти“, каза Урсу и подчерта, че маркетинговата клауд платформа на Salesforce гарантира 26% възвръщаемост на инвестициите.

Ед Стоунстрийт, директор развиващи се пазари в Salesforce Commerce Cloud, наблегна на факта, че отношението на компанията и към най-големия, и към най-малкия клиент е едно и също. „Защото мислим за тяхното преживяване като клиенти, а технологията е еднаква за всички”, поясни той.

[related-posts]

„За първи път преди 40 години един английски търговец предлага концепцията за онлайн търговия. Оттогава нещата главоломно се променят и развиват. А днес сме свидетели на Четвъртата индустриална революция“, посочи Стоунстрийт. Но според него, огромният обем данни (т.нар. Big Data) няма никакъв смисъл, ако не сме в състояние да извлечем от тях мъдрост.

За клиентите никога не е имало повече възможности като канали за информация. Над 85% от тях търсят контакт именно през каналите, сочат проучванията; 75% от очакват персонализирано отношение, базирано на тяхната продуктова история, а 50 на сто от цифровите продажби са повлияни от каналите за комуникация. „Изводите са, че ако не познавате клиентите си, няма да успеете да ги задържите”, заключи мениджърът.

още от категорията

Хакери се похвалиха с мащабна кражба на данни от облака

TechNews.bg

Скоро ще си говорим с AI агентите за данъци и социални помощи

TechNews.bg

Нова сделка дава тласък на дигиталния бранш у нас

TechNews.bg

Дигиталният маркетинг в ерата на ИИ: новации, предизвикателства и бъдеще

TechNews.bg

Варна е домакин на конференция за дигитален маркетинг

TechNews.bg

Конференция в София събира гилдията на дигиталния маркетинг

TechNews.bg