Хиляди външни сътрудници на Facebook в различни страни по света преглеждат и маркират потребителски публикации в социалната мрежа, както и в Instagram. Тяхната работа се използва за обучаване на системи с изкуствен интелект и информиране на потребителите за нови продукти, твърди публикация на Engadget.
Наетите сътрудници разглеждат не само публични, но и лични съобщения, което поражда съмнения, че тяхната дейност може да да нарушава поверителността. Според доклада, 260 външни сътрудници в индийския град Хайдерабад са маркирали милиони съобщения, започвайки дейността си през 2014 година.
Те разглеждат темата, причината за написването на съобщението и оценяват намеренията на автора. Най-вероятно Facebook използва тези данни за разработване на нови функции и увеличаване на приходите от реклама в социалната мрежа.
В световен мащаб функционират до 200 проекта, които използват маркирани потребителски съобщения за обучение на системите с изкуствен интелект. Отбелязва се, че този подход не е рядкост и много големи компании набират служители от външни фирми, които се занимават с „анотиране на данни“.
Потребителите на популярните социални мрежи Facebook и Instagram едва ли ще се почувстват по-спокойни след тези разкрития. Известно е, че наетите служители в Хайдерабад имат достъп до потребителски съобщения, актуализации на статусите, до снимките и видеоклиповете, включително такива, изпратени в частни разговори.