Повечето геймъри са изправени пред сериозна конфронтация

Обидите в игрите имат негативен ефект от гледна точка на социализацията (снимка: CCO Public Domain)

Американска еврейска неправителствена организация обяви резултати от интересно проучване на тема обиди и тормоз в онлайн компютърните игри. Според Anti-Defamation League (ADL), близо три четвърти (74%) от играчите се сблъскват с различни форми на обида.

Почти две трети (65%) от анкетираните над 1000 американци са изправени пред сериозна конфронтация, включително разправа и насилие, сочи изследването, резултати от което публикува сайтът RockPaperShotgun.

Около половината от анкетираните съобщават за конфликти, основани на религия, полова идентичност, сексуална ориентация или етническа принадлежност. Други 23% от респондентите се сблъскват с екстремистка реторика за превъзходството на бялата раса, докато 8% отричат ​​Холокоста.

Според проучването, Dota 2 и Counter-Strike: Global Offensive са най-агресивните игри. Първата петица включва още Overwatch, BattleLeader и League Of Legends. Проучването акцентира на „хардкор” игрите, които изискват големи усилия за успех и поради това хората приемат своите поражения твърде сериозно.

Изследователите отбелязват също негативните ефекти от обидите от гледна точка на социализацията. Около една четвърт от респондентите (23%) заявяват, че са станали по-малко общителни по тази причина.

ADL отбеляза нежеланието на разработчиците да въведат комуникационни системи в игрите. Така например, Valve е добавила функцията „избягване на играч” в Dota 2 едва шест години след пускане на играта.

„Изучавахме онлайн игрите като социални платформи и според нас е необходимо да се борим с тормоза и грубостта по същия начин, както в социалните мрежи. Twitter и Facebook имат много по-ниско ниво на сблъсъци в различни аспекти – 37%. Това все още е много, но разликата е осезаема”, казват от ADL.

Коментар