TechNews.bg
АнализиВодещи новиниНовини

Скок на дигиталните услуги у нас през март

Дигиталните стоки и услуги бележат най-висок ръст в условията на изолация
(снимка: CC0 Public Domain)

Любопитни тенденции се наблюдават в поведението на българските потребители в периода на обявеното извънредно положение. За това свидетелстват данни от дигиталния портфейл phyre за консуматорското поведение на активните потребители на приложението през месец март.


Най-висок ръст в периода на изолация бележат дигиталните стоки и услуги – при тях се наблюдава 99% увеличение в броя на транзакциите. Значителна част от този ръст се дължи на абонаменти за електронни игри и конзоли като Xbox и PlayStation.

[related-posts]

Фармацията е другият бизнес сегмент с висок ръст. Броят на плащанията в аптеките е нараснал с 37%, сочат данните на phyre за миналия месец.

Нaчинът на живот на българския потребител бе силно повлиян от рестриктивните мерки, взети от правителството за ограничаване разпространението на COVID-19 в последния месец. Този факт без съмнение рефлектира най-ярко върху хранителната индустрия – в големите търговски вериги ръстът на средната стойност на покупката е 94%.


Логично, навиците на потребителите също търпят изменения. Броят на посещенията на хранителни магазини се е понижил за сметка на обема на транзакциите – наблюдава се спад на разплащанията на физически терминали (12%), но средната стойност на покупката е нараснала с 33%.

Някои компании за доставка на храна са увеличили броя на транзакциите си с 89%. Данните показват значителен спад от 77% в броя транзакции на местата за хранене като барове, кафенета и ресторанти.

Търговците на дрехи, спортни стоки и аксесоари също са силно засегнати от приемането на кризисните мерки – броят на транзакциите в този сектор е намалял с 80%.

Все повече бизнеси се ориентират към онлайн форма на съществуване, а потребителите се възползват от промяната в името на безопасността си. Голяма част от тях вече избягват допир до кеш, банкомати и ПОС терминали.

Ето защо се наблюдава спад на физическите транзакции с 12%. Данните показват, че броят на плащанията в сектора на електронната търговия е нараснал с над 30%.

още от категорията

Изкуственият интелект може да увеличи риска от пандемия

TechNews.bg

А1 добави SPARK услуга за наем на електромобил

TechNews.bg

А1 добави VOYO към дигиталните си развлекателни услуги

TechNews.bg

ЕС „подпука” Temu с разследване за фалшификати

TechNews.bg

AI ускорители на AMD с рекорд в бенчмарк за трейдинг   

TechNews.bg

Българите са предпазливи към новите е-магазини

TechNews.bg

Коментари