Кризата с Covid-19 наложи драматични промени в живота на хората и бизнеса. Ще се върнем ли към „нормалното” или някои аспекти от живота ни ще се променят завинаги? В отговор на този въпрос Panasonic разгледа девет нови обществени тенденции в пет общи теми: качество на въздуха, лична хигиена, здравословно хранене, развлечения и поддържане на връзка.
Някои от тенденциите отразяват промени, които вече бяха започнали да се случват и глобалните събития просто ги ускориха, докато други представляват изцяло нови предизвикателства. Във видеоконференция за журналисти японската компания разказа как иновациите помогнат на семействата да се ориентират и живеят по-добре в този нов свят.
Тенденция 1: Здравословна среда
В „новата нормалност” хората искат да останат в безопасност и да използват технологии, които подобряват здравето им в пространствата, където живеят, работят и общуват. Panasonic показа професионални и потребителски уреди за климатизация, както и нови пречистватели за въздух, оборудвани с технологията Nanoe X, която използва хидроксилни радикали.
Известни като „природен пречиствател”, хидроксилните радикали спират развитието на бактерии, вируси, плесени и неприятни миризми. Тези молекули се добавят към водни частици с нано размери, които уредът разпространява във всеки ъгъл на помещението. Изследвания на трети страни показват, че Nanoe X потиска до 99,9% от определени бактерии.
Тенденция 2: Лична хигиена у дома
Докато фризьорските салони са затворени или работят с намален капацитет, поради нуждата от социална дистанция, хората ще продължат да се грижат за косата си предимно у дома. За тази цел Panasonic предлага сешоари, които използват технологията Nanoe, за да поддържат косата здрава и в добро състояние, без да е необходимо посещаване на фризьорския салон. Йоните, които се излъчват с технологията Nanoe, съдържат 1000 пъти повече влага от обикновените отрицателни йони и проникват дълбоко в косата за постигане на желания баланс и хидратиране.
Друг интересен продукт за лична хигиена са тримерите Panasonic SC60. Те използват високотехнологичен линеен електродвигател, подобен на този във влаковете „Маглев”, с безпрецедентна режеща способност, като помагат дори и на начинаещите фризьори в домашни условия да постигнат желаните резултати.
Тенденция 3: Здравословно хранене у дома
Семействата готвят по-здравословни ястия, много от които и с цел да компенсират намаляването на ежедневната двигателна активност, в резултат на работата от вкъщи. Panasonic наблегна на кухненски електроуреди „Experience Fresh” („Опитай свежото”), които съчетават високи технологии с японско ноу-хау за здравословно готвене.
Така например, японците имат дългогодишни традиции в приготвянето на храна с пара, заради здравословните й качества. Изследванията показват, че при готвенето на броколи с пара се запазва 94% от съдържанието на витамин С, докато при варенето остава не повече от половината витамин С. Комбинираната фурна с пара Panasonic CS89 позволява готвене на пара едновременно на две ястия.
Тенденция 4: Готвене без отпадъци
Според неотдавнашно проучване на John Lewis and Waitrose, около една четвърт от британците твърдят, че все по-усилено се опитват да използват цялата си храна, включително онези продукти, които понякога изоставят. Сред тях са дълготрайни храни, като брашно, сушени плодове, ядки, подправки и семена. Хлебопекарната Panasonic Croustina е идеална за използване на такива продукти за приготвяне на пресен хляб или дори на тесто за пица.
Тенденция 5: Гледаме повече телевизия – и по различно време на деня
Данни на организацията BARB (Broadcasters’ Audience Research Board) показват рязко увеличение на гледането на телевизия след 16:00 ч., което е отражение на тенденцията все повече от нас да работят от вкъщи. Гледането на телевизия при силна околна светлина обаче кара зениците да се свиват, в резултат на което изображенията на екрана изглеждат по-тъмни, отколкото когато се гледат в добре затъмнена среда.
Panasonic подчерта, че нейните телевизори са идеални за гледане при дневна светлина, тъй като поддържат две функции, които автоматично оптимизират телевизионната картина, запазвайки високото й качество: Dolby Vision IQ и Filmmaker Mode с Intelligent Sensing.
Dolby Vision IQ разширява предимствата на Dolby Vision отвъд границите на HDR чрез интелигентно оптимизиране на качеството на картината и на зрителните преживявания, така че те да не зависят от околното осветление или типа на възпроизвежданото съдържание.
Panasonic не само поддържа Filmmaker Mode (Режисьорски режим), но прибавя към него и оригиналната си функция Intelligent Sensing (Интелигентна чувствителност), която динамично настройва картината, в зависимост от силата на околното осветление. Настроена съвместно с холивудски студия, за да осигури перфектното съответствие на цветовете и образите с творческите намерения на режисьора, тази функция гарантира, че зрителите могат да се насладят на HDR картина с качество на холивудско ниво, независимо дали се намират в тъмна или в добре осветена среда.
Тенденция 6: Предаваме поточно повече от всякога
Проучванията показват, че една трета от хората прекарват повече от 3 часа на ден в гледане на видео чрез услуги по заявка (Video on Demand), като по време на карантината домакинствата са се абонирали средно за поне две услуги за поточно предаване (стрийминг).
Panasonic е един от малкото производители, предлагащи телевизори, които едновременно са „Netflix Calibrated” (Калибрирани за Netflix) – за да се гарантира точното предаване на творческите намерения на режисьора – и сертифицирани като „Netflix Recommended” (Препоръчани от Netflix), тъй като осигуряват по-добро зрително преживяване с предаванията на Netflix, доказано чрез строго тестване на качеството, функционалността, лекотата на употреба и други характеристики.
Всички модели телевизори за 2020 г. до серията HX800 включително са „Препоръчани от Netflix”, подчертаха от компанията.
Тенденция 7: Поддържане на връзка с най-уязвимите
В много страни възрастните хора все още са поставени в категорията на най-уязвимите, при които са ограничени срещите със семействата и приятелите им. Съответно търговски вериги, като John Lewis & Partners, съобщават за увеличаване на продажбите на стационарни телефони, тъй като хората разговарят повече с възрастните си роднини.
Panasonic е един от най-големите производители на стационарни телефони в света, като включително предлага и серия от безжични домашни и мобилни телефони, специално предназначени за възрастни хора. Те са оборудвани с големи бутони с подсветка, опростени менюта, увеличена сила на звука и дори GPS бутони за директно изпращане на местоположението до определен контакт.
Тенденция 8: Работа от вкъщи
Близо 4 от 10 европейци започнаха да работят от вкъщи, в резултат на пандемията Covid-19, като мнението на експертите е, че тази тенденция ще се запази. При „новото нормално” ще има повече от всякога хора, които работят от вкъщи, със съответното увеличение на използването на видеоконферентни приложения, като Zoom и Microsoft Teams.
Напълно безжичните (True Wireless) слушалки S500W на Panasonic са идеални за такива приложения, казват от компанията. Модерната технология за шумопотискане позволява да работите докато сте в кухнята, хола или дори от градината си, като ефективно филтрира дразнещия околен шум.
Междувременно, най-добрата в класа технология за определяне на звукоизточника, наречена Beamforming, ефективно отделя гласа ви от околните шумове (като бебешки плач, например), така че всички, с които разговаряте, да ви чуват силно и ясно.
Тенденция 9: Използването на социалните медии процъфтява
Напоследък използването на социалните мрежи нарасна, ускорявайки вече доминираща тенденция за споделяне на съвети и рецепти за готвене.
За изгряващи звезди-готвачи Panasonic препоръчва фотоапарата LUMIX G100, който може да бъде използван от влогърите за запис на готварски видеоклипове с насочен звук, така че да говорят на своята аудитория пред или зад фотоапарата.
Новата нормалност е толкова изсмукана от пръстите, колкото вируса им.