Е-търговията коства десетки милиарди километри нахалос

Икономична на пръв поглед, е-търговията всъщност коства много на природата
(снимка: CC0 Public Domain)

Макар да е считана за екологичен начин напазаруване, е-търговията има тази своя „тъмна страна” – върнатите стоки костват доста на природата. Километрите, които тежкотоварните автомобили изминават заради върнати стоки, закупени онлайн, се равняват на 73 пъти разстоянието от Земята до Марс за една година.

Доставчиците на транспортни услуги изминават около 60 милиарда километра за доставки в Европа и САЩ всяка година, разкри производителят на авто-гуми Continental. От тях близо 17 милиарда километра са изминати в превоз на върнати стоки. Последните се равняват на 73 пътувания между Земята и Марс.

Ако приемем, че всяка върната стока изисква два транспортни курса – веднъж за доставка и веднъж за изпращането й обратно, това са 34 милиарда километра – нахалос, пише GreenTech.bg.

Данните сочат също така, че средно всеки четвърти тежкотоварен автомобил се използва за връщане на стоки. При това положение се отделят около 1,5 милиарда килограма въглероден диоксид.

Транспортният сектор е един от най-големите замърсители в европейската и световната икономика. Стремежът към преминаване към екологични превозни средства обаче не е достатъчен. За да се „екологизира” транспортът, използваното от електрическите превозни средства електричество трябва да е добито от природосъобразни източници.

От Continental напомнят, че и гумите играят роля за постигане на по-чиста околна среда. Не на последно място остава сложният въпрос за замърсяването на въздуха с фини прахови частици от спирачните системи на автомобилите – проблем, който е най-осезаем около големите кръстовища в градовете.

„В борбата срещу климатичните промени може да помогне всеки, който закупи продукт онлайн. Всичко, което потребителите трябва да направят, е да избират внимателно, когато пазаруват онлайн, за да се избегне връщането на голяма част от това, което пристига до вратата им”, призовава производителят на авто-гуми.

Коментар