TechNews.bg
БизнесВодещи новиниНовини

Илон Мъск: Tesla беше на около месец от фалит

Трудностите със серийното производство на Model 3 са изправили Tesla на ръба на фалита
(снимка: CC0 Public Domain)

Производителят на електромобили Tesla е бил на около месец от фалит, когато все още е обмислял как да произвежда масово седана Model 3, призна шефът на компанията Илон Мъск с публикация в Twitter.


Пускането на Model 3 е било екстремен стрес и „болка дълго време” – от средата на 2017 г. до средата на 2019 г. „Производствен и логистичен ад”, коментира Мъск в отговор на един от неговите последователи. Мъск често говори за „производствен и логистичен ад” при въвеждане на нов електромобил в масово производство.

В началото на 2019 г. – когато Tesla произвеждаше по-малко от 63 хиляди Model 3 на тримесечие – Мъск събра милиарди, като популяризира амбициите на компанията за самоуправляеми автомобили в Деня на автономността и в разговори с институционални инвеститори. Третото тримесечие на 2020 г. се оказа петото поред с рентабилност за Tesla, благодарение в голяма степен на продажбите на регулаторни кредити.

[related-posts]

Въпреки „производствения и логистичен ад” с Model 3 в САЩ, Tesla отвори нов завод в Шанхай, където целта е да произвежда 150 хиляди Model 3s годишно, а по-късно да увеличи годишната продукция до поне 250 хиляди електромобила, вкл. Модел Y и Модел 3.


В дискусията в Twitter Мъск защити и безпрецедентния си компенсационен пакет като мениджър на Tesla, отбелязва CNBC. Съгласно споразумение от 2018 г. в качеството си на главен изпълнителен директор той работи без заплата, но вместо това натрупва права за закупуване на акции в компанията на „заключени” цени, ако бизнесът постигне определени цели.

Мъск е спечелил няколко транша от този компенсационен пакет на стойност над 11 млрд. долара, докато бушува пандемията на коронавируса. В същото време Tesla намали заплатите на служителите и каза на работниците си да се върнат да произвеждат автомобили в завода във Фремонт, Калифорния, преди властите да сметнат, че това е безопасно.

още от категорията

Три принципа, без които изкуственият интелект ще полудее

TechNews.bg

Британците наложиха данък пробег на електромобилите

TechNews.bg

HackSoft става част от британската Waracle 

TechNews.bg

Илон Мъск иска да произвежда повече AI чипове от цялата индустрия

TechNews.bg

Nvidia продължава с рекордите, движена от бума на AI

TechNews.bg

Илон Мъск: роботите ще премахнат бедността

TechNews.bg

8 коментара

Anonymous 07/11/2020 at 11:39

Е как от фалит
стана най-скъпият авто производител в година която продажбите спрели заради куpонъ?

Отговор
Anonymous 07/11/2020 at 11:42

Short squeeze.
C $ от?

Отговор
Anonymous 07/11/2020 at 11:35

Джим Чанос е бил прав.

Отговор
Anonymous 07/11/2020 at 11:31

Дейвид Еинхор е бил прав.

Отговор
Anonymous 07/11/2020 at 11:44

Да си прави и
да претърпиш огромна загуба заради компютърна програма купуваща виртуални акции с виртуарни $.

Отговор
(о: 07/11/2020 at 08:31

По-вероятно е да са били 2-3 години след фалит, ако не беше “чичо Сам” да налива държавни пари по секретни военни договори …

Отговор
Anonymous 07/11/2020 at 11:47

Зaщo cчeтoвoдният бaлaнc нa Фeдepaлния peзepв мoжe дa ce изcтpeля дeceтoĸpaтнo

Отговор
:o) 06/11/2020 at 15:49

Всяко изказване на тоя генерира новини и анализи.
Милиони компании са били пред фалит и са направили нещо, но никой не пише за тях!

Отговор

Leave a Reply to (о: