Черният петък на онлайн магазина eMAG завърши с над 339 812 артикула, поръчани онлайн, сочи официалната статистика на платформата, разпространена до медиите днес.
„Black Friday тази година показа поредната стъпка в разрастването на електронната търговия като лесен, бърз и достъпен начин за закупуване на голямо разнообразие от продукти онлайн. В петък, 20 ноември, видяхме, че впечатляващ брой хора са възприели онлайн търговията като начин за пазаруване”, коментира Андрей Попеску, директор на eMAG България.
Търговската кампания, организирана на 20 ноември, показва, че хората се обръщат към онлайн търговията за най-различни покупки, не само от категорията електроника и ИТ. В платформата еMAG.bg са регистрирани 2,43 млн. посещения, с 9% повече от миналата година, и поръчки на обща стойност 47,6 млн. лева, със 17% повече от 2019 г.
Потребителите приемат мобилните устройства като лесен канал за поръчки онлайн – 72,65% от общия трафик идва от мобилни устройства. Средната стойност на количката при пазаруване се е увеличила с 9% – до 267 лева, сочат данните на eMAG.
Тази година 20 758 (или 15% от общия брой) са новите клиенти, направили поръчки в рамките на кампанията. Средно хората са поръчвали по 2 продукта – един по-скъп и друг от категории като дом и декорация, съдове за готвене и домакински уреди, кафе или коледни подаръци. Поръчани са общо 339 812 продукта, с 24% повече от миналата година.
Сред най-популярните категории са Телевизори и аудио системи (17 780 бр.), Смартфони и смарт часовници (22 972 бр.), Джаджи и други аксесоари (24 309 бр.), Малки електроуреди (29 396 бр.), ИТ продукти (34 704 бр.) и др.
Така например, 32-инчовият телевизор LED Star-Light HD на Black Friday цена от 129,99 лв. е изчерпан за 2,32 минути, като са продадени 600 броя. Само за 35 секунди са изчерпани 77 броя от 15,6-инчовия лаптоп HP 15-db1033nq с 8GB RAM и 512GB SSD на Black Friday цена от 599,99 лв.