7-кратен ръст на превозените български стоки в Amazon

Българският малък и среден бизнес се ориентира все по-бързо и адекватно в ерата на онлайн търговията и е готов да излезе на нови пазари, заяви Веселин Стоянов
(снимка: Нели Томова / предоставена от Transpress)

Все повече български компании търгуват през глобалната платформа на Amazon. Над седем пъти са се увеличили превозените стоки за ноември спрямо януари 2020 г., по данни на лицензирания доставчик Transpress.

Броят на изпращачите у нас се е увеличил пропорционално на пратките, показват още данните на транспортно-логистичната компания. През 2020 година най-голям е обемът на доставените от България автомобилни аксесоари, което представлява около половината от всички пратки. На второ място се нареждат мебелите, следвани от лични аксесоари и хранителни добавки. През глобалната платформа успешно се търгуват и трайни био храни.

„Нямаме претенция това да са изцяло представителни данни, но за нас тенденцията е  категорична и положителна. Българският малък и среден бизнес се ориентира все по-бързо и адекватно в ерата на онлайн търговията и е готов да излезе на нови пазари”, коментира Веселин Стоянов, основател и управител на Transpress.

Тази положителната тенденция е едно от доказателствата, че онлайн търговията ще е основен фактор и за развитието на транспортния бранш през следващите години, Куриерските пратки се увеличават, тъй като все повече хора пазаруват в интернет и преминават към домашен офис, допълни Стоянов.

Наблюдава се също ръст при складовите услуги, който е свързан с динамичната среда по време на COVID-19 кризата и нуждите на бизнеса от рязко намаляване или увеличаване на ползваните пространства.

„Аутсорсването на складовите услуги буквално спаси бизнеса на наши клиенти в тези предизвикателни времена. Гъвкавостта и възможността да заплащат само това, което ползват, е огромно предимство, което ще бъде все по-значимо и предпочитано в бъдеще. Такава от години е тенденция на Запад, време е да дойде и у нас”, каза Веселин Стоянов.

Коментар