Американските компании ускорено внедряват роботи

Бизнесът в Северна Америка е увеличил с 20% покупките на роботи през първото тримесечие
(снимка: CC0 Public Domain)

Северноамериканските компании увеличиха разходите си за индустриални роботи през първото тримесечие на годината в опит да се справят с нарастващото търсене на продукцията им след пандемията COVID-19.

Бизнесът е поръчал 9098 робота в периода януари-март 2021 г., което е с 19,6% повече в сравнение с първото тримесечие на миналата година, по данни на Асоциацията за подобряване на автоматизацията – индустриална група със седалище в Ан Арбър, Мичиган. Поръчките се оценяват общо на над 466 милиона долара.

Някога роботите бяха концентрирани в автомобилната индустрия, но сега навлизат в повече сфери на икономиката – от складове за електронна търговия до предприятия за преработка на храни. За първи път миналата година повечето роботи, поръчани от компании в Северна Америка, не бяха предназначени за автомобилни заводи или доставчици на части.

Най-силен ръст във внедряването на роботи през последното тримесечие бележат производителите на метали, където поръчките се увеличават с 86%. Поръчките за фармацевтичните и биомедицинските компании са нараснали със 72%, докато тези от фирмите за потребителски стоки се увеличават с 32%.

„Силната икономика очевидно помага”, казва Джеф Бърнстейн, президент на Асоциацията за подобряване на автоматизацията, цитиран от Ройтерс. „Това дава на компаниите увереността да инвестират в повече неща – включително в повече автоматизация”.

По думите на Бърнстейн, пандемията е замразила много бизнеси, тъй като операциите им са прекратени с оглед опазване на здравето на хората. „Но в крайна сметка това ускори приемането на автоматизацията, защото компаниите признаха, че ако ще го правят, сега е моментът”.

Tyson Foods Inc, американската компания за месо, е сред онези, които искат да използват повече роботи на производствените си линии. През 2019 г. фирмата отвори изследователски център за автоматизация с площ 26 000 кв. метра близо до централата си в Спрингдейл, Арканзас.

„Автоматизирането на работни места като обезкостяване на пилета е изключително трудно, тъй като размерът и формата на всяко пиле могат да варират значително. Роботите работят най-добре, когато могат да се справят с еднакви неща”, казва Марти Лин, директор на инженеринга в центъра.

Имайки предвид това, Tyson Foods вече е започнала да инсталира в своите заводи роботи, които седят в края на производствените линии и автоматично подреждат и увиват кутии върху палети – процес, който включва стандартни форми и повтаряне на прецизни движения.

Коментари по темата: „Американските компании ускорено внедряват роботи”

добавете коментар...

  1. Anonymous

    на роботи сте станали всички

  2. ха

    Китайците още преди пандемията се втурнаха към роботизация. Не защото нямат хора, а защото стандарта на живот се вдига и заплатите също. Така продукцията на китайците почва малко по малко да става по-неконкурентна.

  3. Anonymous

    Роботят нивга не мой измести човека казали чавоякоядците.

  4. Фофу

    Anonymous 07/05/2021 13:31 За момента ускорено ти се намаляват мозъчните функции. В момента има недостиг на работна ръка навсякъде в САЩ.

  5. Anonymous

    Едимственият проблем е, че и ускорено увеличават безработицата.

Коментар