Google отвори достъпа до услугите на пакета Workspace за всички потребители. Досега уеб-базираните услуги можеха да ползват само от корпоративни потребители.
Вече не е необходим корпоративен акаунт за работа в Google Workspace, съобщи Engadget. Допълнителните функции на Docs, Meet, Drive и други услуги на Workspace се предлагат напълно безплатно.
Според официалната информация от Google, в момента Workspace се използва от над 3 милиарда души по целия свят. По-рано пакетът беше известен като G Suite.
Сега потребителите ще открият в Workspace подобрена пощенска услуга Gmail с Google Chat. Безплатната версия на Workspace включва интелигентни предложения в Gmail и Docs, както и възможност за споменаване на други потребители в текста на имейлите и добавянето им към задачи.
Също така потребителите могат едновременно да редактират определен документ в чата, който е достъпен и за другите участници (интеграция на Docs, Slides и Sheets).
В допълнение към интегрирането на Chat в Gmail, Google е обновил Chat Rooms, които се появиха в Gmail през юли 2020 г., за да се превърнат в новата услуга Spaces.
Подобрени са и видеообажданията в Google Meet с функции, налични по-рано в Slack и Microsoft Teams. Услугата вече има така наречения режим Companion, обявен през май 2021 г. на конференцията Google I/O.
По-голяма част от основните функции на Google Workspace са безплатни. В същото Google въвежда нов тарифен план за услуги, който се нарича Individual и е насочен към индивидуални предприемачи. Според The Verge, цената на плана е 10 долара на месец.
Много бъркаш, анонимен. Това че ти не си ползвал услуги под G Suite (сега наречен Workspace), не означава, че си компетентен. На първо място корпоративният пакет беше и е безплатен за образователни институции. Това е най-масовата система за облачни образователни технологии в целия свят. Големите мултинационални компании, включително фармацевтични гиганти, плащат много долари за всеки свой служител, за да имат единна облачна платформа.
Никой не им е ползвал “услугата”, са наливали пари, та са решили да я пуснат “безплатно”, като взимат данните на изпозващите я и ги продават, я за реклама, я за друго. Когато не плащаш за продукт, а нещо е безплатно, то ти си продукта.