Неочакван спад на стрийминг музиката при локдаун

Хората са слушали по-малко стрийминг музика в периодите на блокиране заради пандемията
(снимка: CC0 Public Domain)

Би било логично пандемията да е променила начина, по който хората консумират медийно съдържание, но изненадващо изследователите установиха, че онлайн стрийминг на музика е намалял по време на т.нар. локдаун периоди.

Проучването с неочаквани резултати е проведено от изследователи от Университета Карнеги Мелън (CMU), Корейския институт за усъвършенствани науки и технологии (KAIST) и Градския университет в Ню Йорк, съобщи TechXplore.

„Нашата работа е първата, която измерва въздействието на Covid-19 върху потреблението на цифровия стрийминг в глобален мащаб”, казва Рахул Теланг, професор по информационни системи в колежа Хайнц на CMU, който е съавтор на изследването.

„Имаше очакване, че онлайн медийните платформи ще се възползват от ограниченията, въведени по време на пандемията, но това не се случи – отчасти защото този вид потребление на музика не е самостоятелно забавление, а допълва други дейности, които са намалели по време на локдауните, например пътуването до работното място”.

Заради бума на Covid мнозина очакваха, че търсенето на услуги за музикален стрийминг ще се увеличи, тъй като много хора бяха принудени да стоят вкъщи и да работят отдалечено, прекарвайки повече време онлайн.

Освен това, тъй като театрите и концертите на живо бяха затворени, се очакваше потребителите да имат по-голяма склонност да слушат музика у дома. Но проучването не оправдава тези очаквания.

За да отчетат растежа и сезонността на търсенето на стрийминг предавания, изследователите са сравнили седмичните данни с тези на аналогичните седмици от предходните година за всяка от общо 60 анализирани държави и за периоди от 52 седмици – от 1 юни 2018 до 30 май 2019 и от 31 май 2019 до 28 май 2020.

В повече от две трети от изследваните страни, наложили локдаун, обемът на музикалния стрийминг е намалял „значително” след влизането в сила на блокировките.

Средно потреблението на аудио музика е намаляло с 12,5% след обявяване на пандемията на Световната здравна организация (СЗО) на 11 март 2020 г., твърди проучването.

Интересен акцент е, че в резултат на тенденцията по време на пандемията услугата Spotify е загубила 692 милиона евро приходи през първите три тримесечия на 2020 г.

Намаляването на времето за пътуване на работниците до голяма степен корелира с намаляването на потреблението на музика. То показва още, че ограниченото движение допринася за свиването на музикалния стрийминг.

Всъщност в страните с по-голямо намаляване на мобилността и времето за пътуване се наблюдава по-значително намаляване на поточното слушане на музика, забелязват изследователите.

Като фактор, който би могъл да има отношение към намаляването на стрийминга на музика, се сочи и това, че много хора останаха без работа, съответно без доходи, и прекратиха абонаментите за услуги, които не са им жизненоважни.

За сметка на това е нараснало слушането на музика под формата на гледане на видео в онлайн платформи като YouTube. Това са видео-платформи, които „изискват повече внимание и те не представляват допълващи дейности”, обясняват учените.

Коментар