Агенцията за социално подпомагане отказа да осигури полагащата се за инвалидност безплатна винетка на столичанин, защото колата му е електрическа. Случаят предизвика брожение в социалните мрежи.
Според нормативната база, лицата с 50% или над 50% намалена трудоспособност са освободени от плащане на винетна такса за един лек автомобил с обем на двигателя до 2000 куб. см. и мощност до 117,64 kW.
Живущият в София В.С. обаче получил писмо, в което служител на Агенцията обяснява, че при електрическата кола „не е налице един от изискващите се параметри на автомобила – обем на двигателя”. Това е основанието, с което Агенцията е изпратила до В.С. съвсем официален, писмен отказ да му бъде предоставена безплатната винетка.
В различни ситуации различни администрации разглеждат по различен начин електрическите автомобили на пътя, стана ясно от разразилата се в социалните мрежи дискусия. Пътната агенция, например, не прави разлика между електрически коли и такива, задвижвани от изкопаеми горива – износването на пътната мрежа е еднакво и при двата вида.
Подобни случаи ще зачестяват, предполагат юристи. Фактът, че задвижващата система е от различен вид, не е основание да се нарушават правата на гражданите. Независимо, че е в правото си да получи винетката, собственикът на електромобила се е отказал от борбата с родната администрация.
Проблема е със закона, не при служителите на АСП, моля!
Въх проблема е много сериозен за БДА, проблема за тях е неразрешим, значи инвалида ще си заплати всичко. Балъци. В другите страни Държавната администрация се занимава точно с частните случаи, а българската като види частен и зацикля.
В този случай работния обем е 0 куб. см., което отговаря на условието – до 2000 куб. см.
На тия логиката им куца.
Всъщност за да му се откаже винетка, трябва да е в нарушение на поне един от двата критерия:
– е ли обемът на двигателя над еди колко си? – не
– е ли мощността на двигателя над еди колко си? – не
Ми значи няма проблем.
като няма обем на двигателя има мощност и по нея може да се определи