Как се справят компаниите с трите „C” – Covid, Cybercriminals, Cloud?

„На прага на четвъртата Covid вълна организациите трябва да ускорят създаването на нови начини на интеракция между бизнеса и клиентите, партньорите и служителите си” – Лилия Месечкова, вицепрезидент „Enterprise Products”, Progress
(снимка: личен архив)

ИТ са в основата на трансформационните промени, които се случиха в компаниите през изминалата година и половина на пандемия. Най-общо казано, фокусът падна върху няколко основни области, които наричам трите „C” – Covid, cybercriminals и cloud.

Сега, на прага на четвъртата Covid вълна, за да продължат да работят нормално, организациите трябва да ускорят създаването на нови начини на интеракция между бизнеса и клиентите, партньорите и служителите си. Необходимо е да подсилят защитата на информацията, която вече не живее само в служебна среда, а е изложена на множество нови рискове. За да се приспособят към новия хибриден модел на работа, който вероятно ще стане постоянен след пандемията, организациите трябва да осигурят и скалируемост на ИТ инфраструктурата чрез облачни технологии.

Така тези три фактора – Covid, защитата на информацията и облачните технологии – отварят нови възможности за тези, които искат да бъдат стъпка напред пред конкуренцията. Възползва ли се вашата компания от тях?

Дигиталните канали могат да донесат по-високи приходи от физическите

Въвеждането на нови онлайн канали за продажби, обслужване на клиенти и ангажиране с бранда, уеб портали за достъп на служителите до критични услуги и информация и съвместна работа, както и различни начини за поддържане на връзка с партньори са сред ключовите приоритети на организациите в условията на пандемията.

Пример за това е международният моден бранд  Tom Tailor, който заради мерките за безопасност в началото на пандемията временно трябва да затвори физическите си магазини в Югоизточна Европа. Компанията се адаптира бързо към новата реалност, като за три месеца успява да изгради мулти-регионален уебсайт от нулата. Само 10 дни след старта си уебсайтът генерира 10% по-високи приходи от средностатистическия физически магазин на компанията без допълнителни маркетинг и промоционални дейности.

Ролята на ИТ в тези процеси е не само да помогнат на бизнеса да създаде нови възможности за комуникация, но и да подсигурят тяхната скалируемост – да могат да посрещат новите предизвикателства и да отговарят на нарастващите нужди. Маркетинг екипите трябва да могат да създават „дигитални преживявания”, без да се налага да разчитат постоянно на ИТ за помощ. В същото време е важно ИТ да могат да управляват лесно тази инфраструктура, за да се фокусират върху по-критични проекти.

Хибридният модел на работи изисква по-високо ниво на информационна сигурност

Работейки от вкъщи, хората често съвместяват лични и служебни задачи, което може да създаде рискове за сигурността на процесите. Информацията е в постоянно в движение – файлове се трансферират от всякакви устройства и места, различни от офиса, между отдели, партньори, клиенти и служители. До колкото повече данни имат достъп служителите, толкова по-високи стават изискванията за информационна сигурност.

По-рано през тази година най-голямата телекомуникационна компания в Сингапур – Singtel – пострада от пробив в сигурността именно през система за споделяне на файлове. Пробивът беше част от по-голяма атака и засегна още много други организации по света.

Подобни уязвимости са причината технологии за пренос на данни като FTP да бъдат заменени от специализиран софтуер за управляем пренос на данни – т.нар. managed file transfer (MFT). Този вид решения създават условия за сигурна съвместна работа и прехвърляне на чувствителни данни, както и за автоматизиране на сложни функционалности без необходимост от скриптове. Това намалява риска от човешка грешка, а криптирането и проследяването на движението на информацията помагат на компаниите да отговарят на изискванията на регулации като GDPR. ИТ могат да бъдат сигурни, че откъдето и да работят служителите с информация на компанията, нейното движение е защитено.

Облачните технологии способстват скалируемостта и иновациите

Облачните технологии – ключова част от всяка стратегия с фокус върху дигиталния свят – са важни за създаване на ефективни дигитални интеракции и осигуряване на достъп до услуги и системи отвсякъде и по всяко време. Компаниите ще продължат да инвестират в „облака”, като според Forrester, разходите за облачни технологии ще се увеличат на 120 милиарда долара тази година.

В резултат на дигиталната трансформация сложността на работата продължава да се увеличава и ресурсите, използвани до момента, трябва да могат да се справят с по-сложни приложения. Така компаниите трябва да се фокусират върху модернизация на приложенията си и да се възползват от предимствата на облачните технологии за осигуряване на конкурентно предимство и създаване на условия за иновации.

Докато за много организации 2020 г. беше година на оцеляване, през 2021 г. компаниите трябва да погледнат по-напред в бъдещето и да си подсигурят, че имат всичко, от което се нуждаят, за да превърнат предизвикателствата във възможности. Клиентите очакват да намират всичко бързо онлайн, служителите – да могат да работят отвсякъде и по всяко време, а вашите шефове – технологичната среда да оперира безпроблемно и защитено. Готови ли сте за това?

Авторът на статията Лилия Месечкова има 15+ години опит в технологичната индустрия и в създаването на дигитални решения за бизнеса, ръководенето на глобални екипи и постигането на силни бизнес резултати. Като вицепрезидент „Enterprise Products” в Progress, тя ръководи екип от 120+ човека и е отговорна за цялостните визия и стратегия за четири продукта, сред които Progress Sitefinity и Progress MOVEit.

Коментар