Нов дисплей показва естествени 3D изображения

Оптичната система комбинира мултифокален дисплей с интегрална визуализация
(снимка: Byoungho Lee / Seoul National University)

Изследователи разработиха прототип на дисплей, който използва проекция за създаване на 3D изображения с ултра-висока разделителна способност. Новият подход позволява генерира на естествени 3D изображения, които не изискват специални очила за гледане.

Методът на светлинното поле дава възможност за показване на отразена от обект светлина по такъв начин, че да съответства на действителната видима картина. Тъй като автостереоскопичните дисплеи със светлинно поле възпроизвеждат различни изображения за различните ъгли на видимост, за обработката им е необходимо огромно количество информация. Това налага компромис между разделителната способност и размера на дисплея, тъй като хардуерът на дисплея може да бъде затрупан с много информация за обработване.

За да преодолеят това ограничение, изследователите от Сеулския национален университет са разработили нова оптична конфигурация, която комбинира мултифокален дисплей с интегрална визуализация, съобщи Phys.org. Обикновено мултифокалният дисплей може да генерира висококачествено обемно изображение, но е технически труден за изпълнение в система с голям екран. От друга страна, интегралната визуализация увеличава изображенията по-добре.

В новото устройство мултифокалният дисплей създава 3D сцена с висока разделителна способност, докато интегрираната технология за визуализация я увеличава за гледане на голям екран. Прехвърлянето на информация от мултифокалния дисплей към вграденото устройство за изобразяване се извършва оптично без никаква цифрова обработка.

Изпробвайки на практика прототипа на своята система, изследователите потвърждават, че устройството е в състояние да възстанови обемното изображение. Тестовете показват, че прототипът може да произведе 3D изображение с размери 21,4×21,4×32 см, което е еквивалентно на разделителна способност от 28,6 мегапиксела и 36 пъти по-голяма от резолюцията на оригиналното изображение.

Коментар