В близко бъдеще автомобилният спорт няма да е вреден за околната среда. Още през 2022 г. френската петролна компания TotalEnergies ще започне да зарежда състезателните автомобили с напълно възобновяеми горива на винена основа.
Новото гориво на TotalEnegries ще се произвежда от етанол и отпадъци от френската винарска индустрия, съобщи Bloomberg. Когато състезателните автомобили започнат да използват виненото гориво, емисиите на въглероден диоксид от този спорт ще намалеят с най-малко 65%.
Пиер Филон, президент на Automobile Club de l’Ouest, вярва, че предстоящите „24 часа на Льо Ман”, които ще се проведат през юни във Франция, ще бъдат отлична възможност за тестване на биогорива. Състезателите ще се надпреварват да изминат най-дълго разстояние за едно денонощие и да избегнат повреди.
В допълнение към виното, в основата на автомобилното гориво може да бъде включен и друг алкохол. Шотландската компания Glenfiddich, например, започна да произвежда гориво от уиски. От течните отпадъци при производството на алкохол към станциите за зареждане постъпва биогаз с ултра-ниско съдържание на въглерод, който се транспортира с камионите за продукти.
Производството с почти нулеви отпадъци ще помогне на Glenfiddich да намали емисиите на CO2 от автомобилите с около 95%, в сравнение с дизеловите и други превозни средства, които работят с изкопаеми горива.
Емисиите от самите състезания обаче не са толкова големи, колкото от транспортирането на автомобилите до мястото на състезанието. Например, през 2018 г. Формула 1 е генерирала 250 хиляди тона въглеродни емисии, като само 0,7% от тях са били от самите състезателни автомобили.