Голяма част от геймърите по света са в „траур” след сделката, с която Microsoft придоби Activision Blizzard. Конкуренцията става все по-оскъдна и консолидацията няма да донесе нищо добро за света на игрите, оплакват се мнозина.
Не бива да е странно, че Microsoft срещна доста смесени реакции във връзка с голямото поглъщане, отбелязва Engadget. Сделката не е обикновена, тя е ясен знак, че сме в ерата на консолидация на индустрията за видеоигри, коментират запознати с бранша.
Самостоятелността на студията за разработване на игри винаги е била от ключово значение. Каквито и заглавия да създават, разработчиците винаги са имали интерес да направят своите игри достъпни за колкото се може повече игрови платформи, за да достигнат до максимален брой играчи.
Дори и с ексклузивитет за някои топ-заглавия, големите разработчици винаги са се старали да следват интереса на феновете си. Сега тези възможности рязко намаляват, казват любителите на видеоигрите.
Като най-голям независим разработчик на игри, Activision Blizzard можеше да преговаря с основните създатели на геймърски платформи, за да „кацне” нейният софтуер на желаните конзоли и устройства. Това не винаги означава, че играта се появява веднага в деня на договаряне между Activision и даден голям платформен доставчик; но като цяло независимостта гарантира, че игрите достигат до възможно най-много играчи на възможно най-много платформи.
След поглъщането обаче преговорите за разпространение на дадена игра на множество платформи ще изглежда различно, ако изобщо има такива преговори, казват натъжените геймъри. Когато притежател на платформа се окаже най-големият издател в игрите, той напълно обръща сценария.
Конкуренцията „отива в шредера”, изгаря и става на пепел, а тази пепел се превръща в камък и цопва на дъното на Марианската падина, пише Джесика Кондит – пазарен наблюдател на сектора видеоигри в Engadget, геймър и романист.
Тя дава за пример по-раншните договорености между Activision и партньорите Microsoft и Sony, благодарение на които култови заглавия като „Call of Duty” ставаха достъпни за Xbox платформите, но също и за PlayStation. Сега обаче е най-вероятно Microsoft да „разкара” Sony, което ще остави мнозина геймъри лишени от любимото им заглавие. Подобно нещо може да се очаква за повечето популярни заглавия.
Консолидацията навярно ще доведе до смазване на креативността, предполага Кондит. Колкото и да се вписват клаузи за „свобода на творчеството” в подобни големи сделки, бизнес-интересите няма как да не надделеят. Новите продукти, които ще произтекат от подобна „свобода”, няма как да не са ограничени и да звучат познато, тривиално, дори досадно.