AR очилата на Meta идват след две години

Бъдещите AR очила на Meta ще осигурят комуникация с „холограми” в метавселената
(снимка: CC0 Public Domain)

Интернет компанията Meta планира да пусне първите си очила за подобрена реалност (AR) през 2024 г. След това ще има друг, „по-лек, по-усъвършенстван” модел, който ще излезе през 2026 г., и трета итерация през 2028 г.

Първоначалният модел ще бъде независим от потребителския телефон, но клиентът ще трябва да има „устройство с форма на телефон”, който да отговаря за изчислителната дейност, според източници на The Verge. За контрола над очилата потребителят ще разчита на устройство, базирано на електрически импулс, нещо като смарт-гривна.

Предполага се, че този първи модел ще е базиран на Android и може да предложи „пълна” подобрена реалност с 3D визуализация, проследяване на очите, външна камера, стерео аудио, относително широко зрително поле и „социално приемлив” външен вид.

Основната функция ще бъде комуникацията с чужди „холограми”. Главният изпълнителен директор на Meta – Марк Зукърбърг – изглежда вярва, че това ще осигури по-завладяващо изживяване от обикновените видео-разговори.

Очакванията за продажбите на първите очила са скромни. Meta може да продаде само няколко десетки хиляди броя, предимно на ентусиасти и разработчици.

Зукърбърг обаче вижда AR очилата като решаващи за бизнеса на фирмата. Според бивш служител, цитиран от The Verge, Зукърбърг иска AR очилата да представляват „iPhone момент” за Meta – тоест старт на нещо голямо, което ще разтърси индустрията и ще предефинира представите ни за технологиите.

Без съмнение новата стъпка има връзка с плановете на компанията за метапространството. Според пазарните наблюдатели, стремежът на Meta да бърза с новата си разработка има и други причини – все по-негативната репутация на фирмата поради проблемите с поверителността в нейната социална мрежа, противоречията относно управлението на съдържанието и регулаторния натиск.

В допълнение към това Meta страда и от недостатъчния ръст на потребителите, тъй като конкуренцията от страна на нови социални медии като TikTok подкопава основния ѝ бизнес. Очилата теоретично би трябвало да помогнат на Meta да остави скандалите зад гърба си и да си върне имиджа на новатор, какъвто Facebook имаше в ранните си години.

Коментар