„Съжалявам, че Ви нямаше”: някои шефове не приемат хибридната работа

Изборът на служителите да работят дистанционно не се харесва на всички шефове
(снимка: CC0 Public Domain)

Някои служители, работещи дистанционно за едно правителствено ведомство в Обединеното кралство, наскоро с изненада откриха по бюрата си бележка с надпис „Съжалявам, че Ви нямаше”. Експерти окачествиха посланието като „пасивно-агресивно” и коментираха, че хора на ръководни позиции все още не могат да приемат дистанционната работа и ползите от нея.

Според публикация на Гардиън, бележките във вид на отпечатани картички са били оставени на бюрата на работещи в офиса на Кабинета в Лондон – департамент на британското правителство, отговорен за поддържане на работата на министър-председателя и правителството на страната. Надписът на картичките, отпечатани с герба на правителството, гласи: „Съжалявам, че Ви нямаше, когато Ви посетих. Очаквам с нетърпение да Ви видя в офиса много скоро”.

Посланието е подписано от Джейкъб Рийз-Мог, който е министър на „Ефективността на правителството”. Той страстно желае всички държавни служители да се върнат по работните си места в офисите час по-скоро. Миналата седмица министърът написа писмо до колегите си от кабинета с молба да ускорят връщането на държавните служители в административните сгради, за да „осъществят ползите от личната, съвместна работа и по-широките ползи за икономиката”.

Като част от кампанията си за връщане на работниците по офисите, Рийз-Мог също така обиколи правителствените сгради и публикува таблица-класация на правителствените ведомства въз основа на броя на служителите, които са налице.

Посланието и действията на министъра предизвикаха експлозия от коментари сред работещи от всички сфери, психолози и експерти по човешките ресурси, отбелязва ZDNet. Синдикатът на държавните служители предупреди, че работниците вече са показали и доказали, че могат да предоставят обществени услуги, независимо дали работят от вкъщи или от офиса. Организацията добави, че „министрите не могат да се позоват на загуби на производителност”, свързани с хибридната работа в държавните служби.

Дейв Пенман, генералният секретар на профсъюза на държавните служители, каза, че бележките са „най-грубият, унизителен акт, който съм виждал от министър”. Пенман посочи още, че няма обосновка за манията на Рийз-Мог да принуждава хората да започнат да пътуват отново до офисите. „Манията на министрите да прекратят гъвкавата работа и микроуправлението на държавната служба все повече изглежда отмъстителна”, по неговите думи.

Пенман заяви още, че правителствени лица като Рийз-Мог „звучат като лудите, докато останалата част от икономиката приема спокойно хибридната работа”. Много от работещите на държавна служба също са възмутени от случилото се, защото гъвкавата работа беше сравнително често срещана и преди пандемията.

Много организации от всички сфери на дейност по цял свят прилагат различни схеми за организиране на работната седмица гъвкаво. Възможностите за дистанционна и хибридна работа стават все по-разпространени и са високо ценени сред мениджърите. За някои компании те са средство за привличане и задържане на топ-таланти.

Огромен брой изследвания от последната година доказват, че възможностите за работа от дома и за гъвкаво работно време са сред водещите фактори, които хората вземат предвид при избора на работно място. Тези гъвкави опции са много по-високо ценени от безплатните закуски, картите за фитнес и други „социални придобивки” и в много случаи са толкова важни, колкото и размерът на възнаграждението.

Гъвкавостта е високо ценена от почти всички работещи жени. За тях това е важно за поддържането на баланса между служебните отговорности и грижите за децата и семейството. Дистанционната работа и гъвкавостта са приоритет и за всички работници, чиято дейност изисква концентрация. Дори много преди пандемията различни изследвания показваха, че служителите, чиято работа предполага съсредоточаване, не се чувстват добре в шумната офис-среда и търсят възможности за уединение и спокойствие.

Сега, след пандемията, множество различни проучвания повтарят един и същ извод – че негъвкавите политики за работното време имат най-голям шанс да накарат служителите да напуснат организациите, в които работят.

Коментари по темата: „„Съжалявам, че Ви нямаше”: някои шефове не приемат хибридната работа”

добавете коментар...

  1. :o)

    Всяка фирма има право да каже на служителите си как да работят – в офиса или
    отдалечено. Локдауните за момента свършиха , има ваксини.

    Иначе тия дето са намерили бележки, да гледат филма в ХБО – Локдаун 🙂
    Там имаше една онлайн среща с такива като тях, бързо приключи 😀

  2. ..

    Е, точно с държавни чиновници ли ще ни давате пример?

    Те като са по офисите, работа за 5ст не вършат, к’во остава, като са вкъщи?!

  3. спокойно

    напротив има положителни неща от вкъщи
    жената пържи кюфтета
    а мъжо и върши работата на компютъра
    и тя взема заплатата
    ако не вярваш питай Фофу

  4. Йордан

    Единственото положително на работата от вкъщи е пестенето на време и пари от безсмислено пътува. Във всички останали аспекти работата от офис е предимство.

Коментар