Съвети за избор на добър хостинг

След като сме измислили домейн-име за новия си сайт, следва да се обърнем към хостинг-доставчик, който да ни осигури… дом за този нов сайт. Хостингът – това е обиталището на уебсайтовете, тоест мястото, където те „живеят“. Но как да изберем подходящия хостинг?

Доставчиците предлагат различни видове и разновидности и това може да бъде доста объркващо. За щастие не е нужно да разходваме огромни суми пари и много време, за да постигнем най-добрия ефект. Технологията е такава, че таксите са пропорционални на изискванията. Срещу неголяма сума можем да имаме прилична представителна страница в интернет, която да довежда нови потребители за нашите услуги и продукти.

снимка: pexels.com

Като нова кола 

Изборът на хостинг е точно толкова лесен, колкото и изборът на кола или чифт обувки. Когато човек е наясно какво иска, изборът идва от само себе си. Ако се върнем на аналогията с колата, първо трябва да дефинираме какво ще правим с нея и тогава става ясно каква ще да е тя: ако ще се придвижваме из града, ще е малка и маневрена; ако ще летим шеметно с приятели надлъж и нашир, по-добре да е бърза, спортна, мощна; ако ще возим материали и стоки, подходящ е пикап или микробус, а ако ще пътуваме с децата и семейството през ваканцията, трябва да е ван с много седалки и огромен багажник.

По същия начин трябва да си изясним и за какво ще използваме сайта си. Това определя какъв хостинг ще му пасне. Ако желаем само да имаме малка виртуална „визитка“, споделеният хостинг е достатъчен – и е евтин. Ако искаме по-разгърнат сайт, с подстраници, с възможности за регистрации, клиентски профили, бюлетини – виртуалният частен сървър ще ни свърши работа. Ако искаме сериозен сайт с гарантирано присъствие и с пълно техническо обслужване от страна на доставчика, тогава е добре да използваме управляем облачен VPS.

СПСС 

Според специалистите, има четири неща, които е важно да се преценят при избора на хостинг, и те се крият зад съкращението СПСС. Това са: скорост, поддръжка, сигурност и скалириемост.

Скорост: това е бързината, с която сайтът се „сервира“ на посетителите, пожелали да го разгледат. Има много фактори, които влияят на скоростта на зареждане, но това, което зависи от хостинг-доставчика, може лесно да бъде измерено и проверено.

Поддръжка: много съществен аспект, който трябва да се прецени критично още в самото начало. На пръв поглед поддръжката е налице при всички, но каква е? Кой би се чувствал добре, ако техническата помощ изисква часове чакане, ако обслужващият техник говори на безобразен диалект или ни предлага съвети, които изискват специфичен тип компетенции? Няма нищо по-добро от референциите, когато става дума за оценка на техническата поддръжка.

Скалируемост: всеки, който започва някаква дейност в интернет, трябва да е подготвен за разрастване, за наплив от потребители, за внезапен прираст на трафика и скоростно преминаваме към по-“широк“ дом за своя сайт. Добрият хостинг-доставчик е готов мигновено да разшири обиталището на нашия сайт, когато се появи неочакваният наплив.

Сигурност: днес тя е по-важна от всякога. Кибератаките отдавна не са дело на самотен хакер в тъмна нощ, търсещ слава или себедоказване. Днес нападенията онлайн са добре организирани, планирани, а най-вече – финансово мотивирани. Затова безопасността трябва да е сред главните неща в дневния ред на доставчика на хостинг. Хубаво още при запознаването с офертите потребителят да обръща внимание какви мерки за сигурност прилага компанията.

Пак в този ред на мисли е важно дали доставчикът прави редовно резервни копия – т.нар. бекъпи. Това е въпрос на самоуважение за всички доставчици на хостинг, които стопанисват множество сайтове.

Не е нужно да е скъпо 

Свикнали сме с разбирането, че евтините неща излизат скъпо и че е по-добре да предпочетем висока цена, за да получим нещо качествено. Е, с хостинга не е така. Технологията позволява поддръжката на малка, обикновена уеб-страница да е толкова евтина, че да е неусетна за фирмения бюджет. По-разгърнатите оферти съответстват на един добре работещ и мащабен бизнес, за когото стойността на услугата пак не би била товар.

Коментар