WhatsApp облекчава интеграцията за бизнеси

С нов API WhatsApp ще може да се интегрира по-лесно в бизнес-системи (снимка: CC0 Public Domain)

WhatsApp обяви, че отваря едноименното приложение за бизнесите от всякакъв размер и мащаб, навсякъде по света. За целта компанията-майка Meta въвежда безплатни облачни услуги на база приложни програмни интерфейси (API) в опит да накара повече бизнеси да използват приложението, обяви изпълнителният директор на Meta Platforms Марк Зукърбърг.

Услугата за моментален обмен на съобщения, която все повече ухажва бизнес-потребителите, е една от няколкото платформи, където Meta пусна повече функции за пазаруване и подкрепа за бизнеса.

„Всеки бизнес или разработчик може лесно да получи достъп до нашата услуга, да изгради директно върху WhatsApp, за да персонализира изживяването и да ускори времето за реагиране към клиентите, използвайки нашия защитен облачен WhatsApp API, поддържан от Meta,“ заяви Зукърбърг на форума „Разговори“ на компанията.

Според него, стъпката е логична. Обменът на съобщения се е превърнал в „центъра на дигиталния ни живот“, затова новото решение за WhatsApp Cloud API е „важна стъпка“, която да помогне на много бизнеси да се свързват с хората и на много хора – да пращат съобщения на бизнес-организациите, които искат да подкрепят.

В интервю пред Economic Times Матю Идема, вицепрезидент по бизнес съобщенията в Meta, каза, че въпросният API за по-големи бизнеси е бил малко „тромав“ и е принуждавал компаниите да работят с трети страни, за да инсталират, стартират и поддържат услуги самостоятелно. Сега обаче това е вече решен проблем.

„Става много лесно за всеки бизнес, който иска да използва WhatsApp програмно, да започне – само за няколко минути. Разработчиците и предприемачите могат да го направят. Екипите за разработка в голяма компания също могат да го направят. Това е от голяма полза за нашите партньори, които ни помогнаха да работим с всички големи марки по света, защото означава, че те вече няма да се притесняват да инсталират софтуера, да го хостват и да го стартират“.

Meta, която купи WhatsApp за 19 милиарда долара в забележителна сделка от 2014 г., заяви, че фирмите няма да могат да изпращат съобщения на хора в WhatsApp, освен ако въпросните хора не са поискали да се свържат с фирмите.

Наред с това WhatsApp планира да предостави допълнителни платени функции като част от нова, „премиум“ услуга за потребителите на своето специализирано бизнес приложение, което е насочено към малкия бизнес.

Тези функции, които все още се разработват, ще включват опции за управление на чатове на до 10 устройства и персонализирани връзки „кликни за чат“, които фирмите ще могат да вграждат в своите уебсайтове и да споделят с клиентите.

Коментар