За да стигнеш от Плевен до Ловеч, може и самолет да вземеш, но е доста скъпо, сложно и в общи линии, безсмислено на фона на съществуващите алтернативи. Подобна е ситуацията и когато става дума за центровете за данни за организации, чиято основна дейност не е свързана с ИТ и уеб-услуги. Поддържането на собствен ЦоД е скъпо, сложно, изисква специфични знания и умения и, в днешно време, е безсмислено на фона на съществуващите удобни и ценово ефективни алтернативи – облачните дейта центрове.
Нарастващите енергийни разходи и климатичната криза днес подтикват бизнеса да разглежда центровете за данни по нов начин. Големите изчислителни съоръжения традиционно са ненаситни дракони, когато става дума за консумацията на електроенергия. Това ще коства все повече разходи на бизнесите в обозримо бъдеще.
Проблемът се усложнява от нарастващото значение на екологичните показатели на бизнес-организациите. Да си въглеродно неутрален вече не е въпрос само на напредничаво мислене – клиентите съзнателно избират марките и доставчиците, които демонстрират усилията си за повече устойчивост.
Ако двата фактора поставят на дневен ред въпроса къде е мястото на центъра за данни в съвременния бизнес, то има и няколко фактора, които определят отговора: в облака.
1. Намаляване на разходите
Намаляването на разходите е основен фактор за прехода към облачни технологии. Виртуализираните системи са гъвкави и бизнесът плаща за ресурсите, които реално използва, а не за купища „желязо”, които може и да стоят ненатоварени в сървърната стая.
Според IDC, облачните центрове за данни намаляват с 51% оперативните разходи и осигуряват 31% по-ниска обща цена на притежание в 5-годишен период.
2. Продуктивност на служителите
Гъвкавите облачни архитектури подобряват и гъвкавостта на бизнеса. Служителите могат да се фокусират върху това, в което са най-добри, да работят по същество и да са продуктивни, казват специалистите от Crayon България – компания, съсредоточена в миграцията към облачни платформи и центрове за данни и партньор на AWS у нас.
Проучванията сочат, че когато персоналът е съсредоточен върху основната си дейност, организацията постига 18,8% по-кратко време за пускане на новите продукти или услуги на пазара. 62% по-добра е продуктивността конкретно на ИТ служителите.
3. Сигурност и оперативна съвместимост
Облачните системи могат да осигурят много високо ниво на безопасност, тъй като защитата е един от възловите приоритети на големите компании, които създават облачни центрове за данни.
За целта обаче организацията-потребител следва да постави правилно своите изисквания по отношение на сигурността. В това отношение е най-добре да се използва експертизата на фирми-експерти в процесите на миграция към облачните центрове за данни, съветват от Crayon България. Така организациите могат да разчитат на най-високото ниво на сигурност, което гарантира глобална облачна платформа като AWS.
4. Край на хардуерните ограничения и софтуерните лицензи
Много организации мигрират към облачните центрове за данни заради изтичането на живота на техните вътрешни хардуерни системи и софтуерни лицензи и поддръжката за тях. Облачните системи решават въпроса с недостатъчното утилизиране на ресурсите, но също и въпроси, свързани с остаряването на техниката и амортизацията ѝ. Това води до драстично увеличаване на възвръщаемостта на инвестициите.
5. Дигитална трансформация
След изминалите две години на пандемия едва ли е останал бизнес, който да не се е дигитализирал – къде по-успешно, къде не толкова. Днес въпросът за дигиталната трансформация не е дали се случва, а как да продължим оттук насетне.
Компаниите имат нужда да разширят цифровите удобства и услуги за потребителите си, а облачните центрове за данни правят тази задача значително по-лесна. В създаването на нови уеб-услуги всяка организация, която разчита на облачен център за данни, има максимална гъвкавост: въвеждането става за броени часове.
6. Внедряване на изкуствен интелект и машинно обучение
Бизнес системите на база изкуствен интелект не са нещо от научно-фантастичните филми, те се внедряват тук и сега, навсякъде, във всяка организация, която трупа големи обеми данни. Факт е, че по света вече се предлагат дори „бизнес-анализи като услуга”. И това не е случайно.
Впрягането на „големите данни” в полезна работа е много по-ефективно, когато се борави с облачни системи. Технологиите за машинно обучение (ML) Intuit, например, се внедряват с 90% по-бързо, отколкото в стационарен център за данни.
Облачният подход спестява на бизнеса не само инвестициите в технологично оборудване, но и големите главоболия по намиране и задържане на необходимите специалисти по данните – скъпи, трудни за запазване кадри.
Адекватност в свят на постоянна промяна
В съвременния свят на постоянно променящи се клиентски изисквания, регулации и пазарни условия посочените фактори дават недвусмислен отговор на въпроса, поставен в началото: оправдано ли е наистина поддържането на собствен център за данни, при положение, че това е скъпо, ресурсоемко, сложно, изисква специфични знания и умения и в крайна сметка има ценово ефективни алтернативи, които дават на бизнеса гъвкавост и готовност за утрешния ден – облачните дейта центрове.
Благодарности за писателката и екипа на сайта.
Със сигурност,имащите собствени сървъри ще бъдат облагодетелствани,за
разлика от тези,разчитащи на “облаци” (с данни на сървъри на майната си).
Ако има катаклизъм или сериозна терористична атака, достъпът до интернет няма да е най-важното. Тогава ще имаш други проблеми.
А ако няма интернет продължително време ?
Вследствие катаклизъм или сериозна терористична атака.
Може България да бъде откъсната за дълъг период,а и не съм чувал
да има дейта центрове на Amazon тук.