До седмици ще бъде организирано тестване на концепцията за единен билет за пътуване по реален маршрут, стана ясно днес на първата работна среща на представители на Министерството на транспорта и съобщенията, Министерството на електронното управление, големи общини и компании от секторите технологии и финансови услуги.
Системата за единен билет за пътуване ще отговаря на критериите за отворен стандарт. Още в началото на мандата си министърът на транспорта и съобщенията Николай Събев обяви, че това е неизменна част от създаването на новата транспортна система на България.
Стандартите, по които ще се развива предлагането на единен билет, трябва да са максимално полезни, каза заместник-министърът на транспорта и съобщенията Божидар Костадинов. Решението трябва да обхваща всички видове транспорт, добави заместник-министър Берковски. То трябва да е лесно за ползване, така че и тийнейджърите, и възрастните хора да се справят с ползването му.
Представителите на министерството бяха категорични, че няма да бъдат използвани готови решения, за които трябва да се плащат лицензи за ползване, за да не се оскъпи пътуването.
По време на срещата беше обсъдено интегрирането на системата за единния билет, заедно с база данни за маршрутите, разписанията и местата за паркиране в градовете. Предстои работа по тематични групи. Целта е стандартите да бъдат основа за нормативна уредба.
Междувременно от министерството съобщиха, че от днес (1-ви юни) се подобрява времето за пътуване на всички дневни бързи влакове, които се движат между София и Бургас през Подбалканската железопътна линия, както и на два бързи влака по направлението между София и Варна през Горна Оряховица.
С промените в разписанието тези влакове ще изминават разстоянието между столицата и двата морски града между 30 и 55 минути по-бързо. С намаляването на времето за пътуване между 5 часа и 30 мин. и 6 часа се осигурява по-комфортна и удобна услуга за клиентите на БДЖ, които ще пътуват през летния сезон.
ей може да не знаете 2 стиха на Ботев ама всички научихте за тия 9 евро.
Това е субсидирано от държавта с 50 милиарда евро (повече от външния ни дълг)
Ти ли ще ги извадиш – за да ти е билета да кажем 9 лева за цял месец по всички транспорти?
В Германия може да се пътува, на цена от 9 EUR, билета,по всички видове наземен транспорт.