Традиционно, по-голяма част от иновациите в електромобилите са насочени към увеличаване на плътността на съхранение на заряда в батериите, тъй като те остават най-скъпата и най-тежка част в електрическите превозни средства. В същото време някои разработчици са готови да предложат полупроводникови компоненти, които – чрез намаляване на загубите при преноса на електроенергия – могат да увеличат пробега на е-колите с 10%, при равни други условия.
Японският стартъп Flosfia, основан от изследователи в университета в Киото, си поставя имено такива цели, съобщи Nikkei Asian Review. Младата компания разработва технология за производство на силова електроника с помощта на галиев оксид, която, когато бъде въведена в електромобилите, ще им позволи да изминават с 10% по-дълго разстояние с едно зареждане.
Загубите при пренос на електроенергия с новия тип полупроводник могат да бъдат намалени със 70%, в сравнение със съществуващите решения, твърдят разработчиците.
До лятото на следващата година Folsfia се надява да започне да произвежда стотици хиляди продукти на базата на галиев оксид всеки месец, а клиенти ще бъдат производители на автомобилни компоненти като японската Denso.
Предполага се, че масовото производство на такива компоненти за електромобилите ще бъде възложено на японски изпълнители и до края на десетилетието търговският оборот в тази област ще нарасне до 732 милиона долара.
Приблизително една пета от световния пазар на силова електроника сега се контролира от японски компании като Mitsubishi Electric, Toshiba и Fuji Electric. Млади играчи като Flosfia се надяват да се наложат на пазара с целеви държавни субсидии.