Илон Мъск, новият собственик на Twitter, даде надежди, че блокираните потребители ще могат да се върнат в социалната мрежа. Да, процесът ще бъде труден, но прозрачен, увери мениджърът.
Целият свят следи с интерес и напрежение първите стъпки на Илон Мъск като нов собственик на Twitter след приключване на сделката миналата седмица. Единственият в момента шеф на компанията каза, цитиран от Ройтерс, че блокираните потребители трябва да могат да се върнат в мрежата, но това ще отнеме няколко седмици, за да се разработи прозрачна процедура за премахване на блока.
Илон Мъск сега се опитва да намери баланс между интересите на потребителите и рекламодателите, съчетавайки необходимостта от поне малко цензура в социалната мрежа, като същевременно поддържа принципа на свободата на словото.
Съветът за модериране на съдържание в Twitter, който той се опитва да сформира, ще трябва да включва широк спектър от гледни точки, както и представители от всякакви обществени сдружения.
В същото време се търсят методи за надеждна проверка на акаунти – процедура, която трябва да докаже, че точно лицето или организацията, които са посочени в акаунта, са отговорни за конкретни твърдения.
Един от начините за повишаване на автентичността на потребителската идентификация в Twitter е въвеждането на платен абонамент, който срещу $8 на месец ще предлага редица привилегии и възможност за поддържане на статус на потвърден акаунт.
Тази седмица Илон Мъск даде да се разбере, че блокираните потребители няма да могат да се върнат в Twitter, докато не бъде разработена прозрачна процедура, която да им позволи да го направят. Разработването на този механизъм, добави Мъск, ще отнеме още няколко седмици.
Подобни изявления оставят малък шанс на бившия президент на САЩ Доналд Тръмп да се върне в Twitter преди междинните избори на 8 ноември. Неговият акаунт беше блокиран след миналогодишните безредици във Вашингтон, извършени от политическите му поддръжници.
Напоследък Мъск не крие, че не е против деблокирането на акаунта на Доналд Тръмп. Бившият президент на САЩ приветства тази идея, въпреки че предпочете да рекламира собствената си социална платформа Truth Social.
Вместо ракета за 44B$ до марс,
Ся се чуди кой да плати 44B$ с абонаменти.