Как да използваме LinkedIn по-ефективно

В LinkedIn, подобно на голяма конферентна зала, можем да научим много и да осъществим полезни контакти (снимка: CC0 Public Domain)

LinkedIn е като голяма конферентна зала, в която човек може да се срещне с нови хора, да общува, да дискутира различни теми. Това е полезно за професионалното развитие, така че имаме основания да се стремим да използваме LinkedIn по-ефективно.

LinkedIn е една от големите мрежови платформи в глобален мащаб, класирана сред най-добрите уебсайтове от типа на социалните медии, особено за правене на бизнес. Има 750 милиона членове. А това значи, че всяка организация има интерес и полза да е част от подобно начинание за бизнес-общуване.



Потребителите могат да се регистрират безплатно. Чрез мрежата членовете, безплатно или платено, могат да комуникират с колеги, бизнес-партньори и клиенти.

Ето няколко стъпки, които могат да ни помогнат да извлечем най-доброто от LinkedIn.

1. Актуализиране на снимката в LinkedIn профила

„Вашият профил казва много за това кой сте. Уверете се, че правите добро първо впечатление,“ казват експертите. Качествената снимка може да промени възприятията на хората, познати и непознати. Фотографията излъчва послание, затова е важно да знаем какво искаме да кажем чрез нея на околния свят. Тя може да говори „аз съм бизнесмен със сериозни намерения“, „аз съм артист по душа“ или пък „не ми пука какво мислите за правилата“.

Съветът на специалистите е да използваме професионален фотограф за снимката в профила си. Изображението може да съдържа и друг елемент, освен лицето, ако този детайл загатва за професионалните ни компетенции. Например, можем да държим букет билки, ако бизнесът ни е свързан с продажбата на чай.

2. Свързване с членове в LinkedIn

LinkedIn ни дава шанс да се асоциираме с лица и фирми в своята индустрия или в други браншове. Хубаво е да сме добре информирани за текущото развитие на пазара и да споделяме това знание с колеги. LinkedIn има меню, наречено „Моята мрежа“, което ни позволява да запазваме връзки. При осъществяване на нова връзка можем да се възползваме от достъпа до профила на лицето и взаимно достъпните връзки.

3. Говорене, говорене

Създавайки връзки в LinkedIn, мрежовата платформа ни дава и трибуна за комуникация в реално време. Това е полезно за развитието на профила. Функцията за интелигентни отговори донякъде помага да поддържаме разговорите по същество.

4. Препоръчване

Всички хора, с които имаме връзки, могат да въвеждат препоръки и да оценяват нашите умения. Това е полезно и за изграждането на профила, и за професионалната реализация.

Препоръките са индивидуални, с тях познатите ни изтъкват нашите силни страни, специални качества и уникални умения. Не е срамно да помолим своите колеги – бивши и настоящи – да ни оценят, да поискаме препоръка от човек, с когото сме правили бизнес. Колегите и партньорите ще подчертаят качествата, с които сме ги очаровали и спечелили.



Съветът на специалистите е: „Опитайте да си извоювате препоръки, които Ви помагат да се откроите в тълпата“. Освен всичко, чрез подобни препоръки човек може да се ориентира надеждно кои са силните му качества и в кои области има да поработи повече.

5. Присъединяване към LinkedIn групи

Работите в света на водородната енергия или регенеративното земеделие? Намерете групи, които имат значение за Вашата работа, препоръчват специалистите. Можем да потърсим в лентата за търсене на групи, като въведем ключови думи. Софтуерът ще предложи богат избор от „места“, които може да отговарят на нашите бизнес интереси. Това е отлична възможност за разширяване на познанствата, а от тях може да изскочат нови възможности.

6: Откриване на нови служители

Всъщност голям брой фирми разчитат на LinkedIn за наемане на нови служители. За професионалистите това е шанс да се ослушат и огледат за нови роли, нови предизвикателства. За наемащите е възможност да открият таланти, които няма как да намерят по традиционните канали. „Топлото одобрение“ е по-добро от „студеното обаждане“, казват експертите по човешки ресурси.

Коментар