Авиолиниите и летищата по цял свят все повече разчитат на биометрия за управление на потока от пътници, който трябва да контролират. Пазарът на технологии за тази цел обещава бърз растеж в идните години.
Австралийските летища са сред водещите в това отношение. Прилаганите от тях системи съчетават лицево разпознаване за пропускане на пътниците към правилните терминали, интегрирайки се с киоски и други системи за автоматизация. Удобството за пътниците е в това, че с лицево разпознаване избягват нуждата от допълнителни средства за идентификация във всички точки от полета.
Подобни проекти се реализират все повече в САЩ, Европа и Азия. Освен за авио-операторите и за летищните администрации, технологиите за биометрично разпознаване са в помощ на гранично-пропусквателните служби и програмите за често пътуващи граждани от типа на Star Alliance. Използването на собствено „селфи“ еднократно замества нуждата от показване на документи за пътуване в ключовите точки за проверка.
Данните са окуражаващи. В Бразилия, например, биометрията вече е намалила времето за изчакване с 50 процента, по данни на авиокомпанията Latam Brasil от 2022 г. Операторът използва биометрични и други дигитални технологии на летищата в Сао Пауло и Рио де Жанейро при качване на пътниците. Същите данни сочат, че 70% от пътуващите използват киоски за отпечатване на маркерите за багажа, а 80% използват услугите за чекиране онлайн и чрез смартфон-приложение.
Според нов доклад на Markets and Markets, биометрията в летищните дейности е пазар, който ще нарасне от 7 млрд. долара през 2022 г. до 8,3 млрд. долара през 2027 г., което прави средногодишно по 3,5% растеж за петте години. Използват се биометрични системи наред с други методи като RFID и скенери.
Главен фактор за развитието на пазара е потребителското „преживяване“, което драстично се подобрява с внедряване на биометричните услуги. Подобрението в крайните устройства съответства на повишаването на глобалните стандарти за сигурност и същевременно ускорява проверките по летищата.
Трансхуманист – естествено. Защото овцете си остават овце, без значение колко се пънат да покажат някакво себеосъзнаване.
Примката се затяга….за. доброто на овцете разбира се.